Lucrările de construcție a porțiunii de 18.3 km au durat mai bine de trei ani și au presupus o investiție de 29.5 milioane de euro, bani împrumutați de Guvern de la Banca Europeană de Investiții.
Mă bucur că, începând de astăzi, grație acestui drum de ocolire, proiectat și executat conform tuturor normelor europene, fluxul de transport ce traversa până acum orașul Comrat se va fluidiza. Asta înseamnă și o degajare a transportului spre sudul țării, dar și timp câștigat pentru șoferi. Ne dorim foarte mult ca toate drumurile din Moldova să arate așa, într-o stare foarte bună. Chiar azi am lansat proiectul AEO, iar cu regim autorizat și cu drumuri mai bune vom impulsiona economia regiunii de sud și a întregii țări. Muncim intensiv, alături de partenerii noștri de dezvoltare, pentru ca șoselele naționale să fie reabilitate calitativ și în termeni rezonabili.”
Natalia Gavrilița
De fapt, lucrările de execuție a segmentului de drum au fost finalizate încă în luna august, dar până în prezent au fost trasate marcajele rutiere din termoplast – o noutate pentru Republica Moldova!
De asemenea a fost montat iluminatul stradal, parapetele metalice și din beton acolo unde au fost necesare, dar şi făcute verificările necesare de către instituțiile abilitate.
Drumul are în total şase poduri, patru intersecții denivelate, trei sensuri giratorii, un pasaj peste calea ferată şi peste 290 de indicatoare rutiere.
Șoseaua de centură a orașului Comrat face parte dintr-un proiect amplu de reabilitare a drumului M3 care duce spre Giurgiulești.
ştiri asemănătoare