Acestea lucrează la momentul actual în regim de testare, însă reprezentanții Aeroportului susțin că scopul acestora este de a exclude transportul ilicit de persoane dar și îmbunătățirea calității deservicii pasagerilor, transmite Bani.md.
Terminalele sunt instalate în zona de primire a bagajului. Pe ecranul terminalului, în limbile română, rusă și engleză, este afișată informația despre numărul de autovehicule disponibile. De asemenea, informația se prezintă separat pe clase, cu tastele „Standard" și „Confort".
Potrivit lui Petru Jardan, director general „Avia Invest", terminalele au fost instalate de către compania de taxi care prestează servicii pe teritoriul Aeroportului.
„Modernizarea serviciului a fost una dintre condițiile înaintate către companii la momentul licitației. Scopul principal a fost excluderea factorului uman, iar odată cu asta sper că va fi mai multă regulă în prestarea acestor servicii", a menționat Petru Jardan pentru sursa citată.
Întrebat care este perioada de testare a acestor terminal, directorul Avia Invest a subliniat că în prezent se lucrează la soft, iar pe parcurs se va vedea ce erori tehnice apar, pentru a fi eliminate, astfel încât terminalul să lucreze fără întreruperi și fără probleme. Atunci când orice barieră tehnică va fi eliminată, acestea vor fi utilizate în mod normal și regulat.
Informația despre numărul de autovehicule disponibile se actualizează în fiecare secundă. Atunci când intervin modificări, acestea momentan se afișează pe ecran. Dacă numărul de autovehicule disponibile de o anumită clasă este nulă, această clasă nu se afișează pe ecran (nu se afișează tasta de comandă a taxiului de clasa corespunzătoare).
În cazul lipsei de taxiuri disponibile se afișează informația despre lipsa la moment a autovehiculelor. Informația se afișează pe ecran până când în rând nu va fi disponibil cel puțin un taxi.
Pentru a comanda un taxi este necesar de a tasta „Standard" sau „Confort", în funcție de ce clasă preferă pasagerul. După apăsarea tastei, se tipărește talonul cu informația despre autovehicul (clasa, modelul, nr. de înregistrare) care este disponibil. Autovehiculul este disponibil un timp limitat (10-15 minute, care se poate modifica; la moment este în regim de testare). Dacă pasagerul timp de 10-15 minute (se va determina după testare) nu s-a apropiat de taxi, comanda se anulează, iar taxiul se întoarce în rând, ca „Disponibil".
În cazul când serviciul este indisponibil, la fel și pentru pasagerii care comandă taxi din sala de sosiri a Aeroportului, comenzile de taxi se repartizează de către dispecerii companiei (unul este la ghișeu în sala de sosiri și altul este la parcarea special amenajată pentru autovehiculele „Taxi").
ştiri asemănătoare