Este vorba despre un BMW 321 produs în 1939, exact înaintea sau chiar deja în timpul desfăşurării celui de-al Doilea Război Mondial!
Contactat, posesorul ne-a comunicat că l-a putut găsi aici, pe pământ moldovenesc, însă mai multe detalii nu ne-a oferit.
Pentru exemplarul în cauză se caută un pasionat înrăit atât de modele clasice, cât şi de arta restaurării maşinilor. BMW-ul este în mare parte dezasamblat, însă proprietarul actual dă asigurări că deţine majoritatea pieselor, fiind destul de bine dotat. Parcursul i-ar fi de puţin peste 1.100 km.
Sub capota unei astfel de maşini se ascunde un propulsor pe benzină, cu bloc din aliaj de aluminiu şi cu un carburator, cu volum de 1.971 cm3 şi cu şase cilindri în linie, care produce 45 CP. Cutia de viteze la care este cuplat e una manuală în patru trepte cu un ambreiaj uscat, iar tracţiunea este pe puntea din spate. Apropo, pe acest exemplar există un motor, însă necesită şi el intervenţii în restaurare/reasamblare.
Stă automobilul cu o lungime de 4.5 metri pe un şasiu cadru ce dispune de o suspensie cu amortizoare hidraulice încorporate. În spatele roţilor cu jante de 16 inci se ascund nişte frâne hidraulice cu tambur. Interesant mai este de aflat că ecartamentul faţă îi este mai mare decât cel din spate – 1.306 vs 1.300 mm, iar greutatea-i uscată nu depăşeşte 1.000 kg.
Printre alte curiozităţi, aflaţi că tensiunea sistemului electric de la bord este de 6V, viteza maximă pe care o poate atinge este de 115 km/h, iar consumu-i de combustibil mixt – 13 litri.
BMW a făcut modelul 321 din decembrie 1938 şi până la mijlocul anului 1941: 321 Cabriolet în 1.551 exemplare, iar 321 Limousine în 3.697 unităţi. Dar şi după război, în perioada anilor 1945-1950 într-un număr de practic 9.000 de unităţi.
Maşina din Moldova se vinde în schimbul a 10.000 de euro, însă suma se poate negocia după examinarea sa pe viu.
Iată cum arată un BMW 321 obişnuit, “pe picioare”:
ştiri asemănătoare