Avertismentul vine de la Asociaţia Patronală ,,Patronatul Transportatorilor Auto de Pasageri și Bagaje în Regim de Taxi” (ATAT), care susține că din cauza scumpirii gazului metan, acest sector devine nerentabil atât pentru șoferi, cât și pentru companiile de taxi.
De luni Chișinăul poate să rămână fără taxi! 22.01.2022 – ATAT (Asociaţia Transportatorilor Auto în Regim de Taxi) Ținând cont de creșterea prețurilor la gazul metan la stațiile de alimentare GNC din 22 ianuarie a.c., munca în taxi devine nerentabilă atât pentru șoferi, cât și pentru companiile de taxi. Dacă situația nu se va schimba urgent, aceasta va duce inevitabil la creșterea tarifelor pentru serviciile de taxi. În altă ordine de idei, la 1 ianuarie în Rusia a intrat în vigoare o lege privind „aterizarea” giganților IT străini, care îi obligă să creeze reprezentanțe în Federația Rusă. Scopul principal al legii „cu privire la aterizare” este de a crea condiții egale pentru activitățile companiilor IT interne și străine, precum și de a asigura drepturile digitale ale rușilor, în special în ceea ce privește protejarea datelor lor personale. Care ar fi corelația? Lucrurile se explică foarte simplu. Multe companii de taxi locale au devenit ostatici direcţi sau indirecţi ai cooperării cu platformele mobile străine de comenzi de taxi, deoarece tarifele sunt dictate de șeful de la Moscova. Companiile nu își pot stabili propriile prețuri, iar pentru a rămâne cumva pe linia de plutire, recurg adesea la încălcarea legilor fiscale și la practicarea transportului ilicit de persoane – acţiuni care s-au intensificat după creşterile mari la preţul gazului metan de la sfîrşitul anului precedent. Acestea, ca efect indirect şi imediat, provoacă concurență neloială severă şi daune companiilor concurente. Asistăm la un paradox uluitor în Moldova: prețurile la gaze ne sunt dictate de la Moscova și tot de acolo se stabilesc și tarifele în taxi! Mai mult decât atât, taximetriștii din companiile care nu pot în nici un fel să stabilească tarife care să acopere costuri şi impozite încep să protesteze, exprimându-și nemulțumirea față de creșterea prețurilor și lipsa de venituri. Se poate presupune şi faptul că este în beneficiul cuiva să creeze tensiune în societate prin astfel de manipulări simple. Asociația Transportatorilor Auto de Pasageri și Bagaje în regim Taxi vorbește de cinci ani despre concurență neloială pe piața taxiurilor şi despre absența unui cadru legislativ care să reglementeze activitățile platformelor mobile străine pe piața serviciilor de taxi din Moldova. Faptul că nu sunt înregistrate local, le permite agregatorilor străini să câștige și să nu plătească impozite din câștigurile lor. Le permite să-şi dicteze condițiile, încălcând legislaţia concurențială şi anti monopol, la fel cum să colecteze și să utilizeze datele personale ale cetățenilor noștri în scopuri lucrative, dar şi greu de definit, printr-un transfer lejer a acestor date către terți. Activitatea pe piaţă fără a fi rezident fiscal încurajează munca ilegalilor în taxi, care, fără calificări corespunzătoare și în lipsa controlului, pun în pericol viața și sănătatea pasagerilor și a celorlalți participanţi la trafic. Obligarea la nivel legislativ ca platformele mobile străine care activează în domeniul taximetriei să se înregistreze legal în Republica Moldova va pune bazele normalităţii în domeniu: condiţii egale pentru jucătorii din piaţă, va stopa evaziunea fiscală masivă, va proteja datele personale și va securiza traficul urban. Aceasta necesitate a devenit atît de stringentă încât sperăm că acţiunile legiuitorului nu se vor lăsa aşteptate. _______________________________
Кишинев уже в понедельник может оказаться без такси !!! С учетом последнего роста цен на газ метан на станциях ГНС с 22 января 2022 года, работа в такси становится не рентабельной как для водителей так и для таксопарков. Если ситуация не изменится то это неизбежно скажется на росте тарифов на данный вид услуги. В то же время с 1 января в России вступил в силу закон о "приземлении" иностранных IT-гигантов, обязывающий их создать представительства в РФ. Главной целью закона "о приземлении" является создание равных условий для деятельности отечественных и зарубежных IT-компаний, а также обеспечение цифровых прав россиян, особенно в части защиты их персональных данных. В ЧЕМ ЖЕ ТУТ СВЯЗЬ – СПРСИТЕ ВЫ Все очень просто. Многие компании такси оказались заложниками сотрудничества с иностранными мобильными платформами так как цены на проезд диктуются Хозяином из Москвы. Компании не могут устанавливать собственные цены и для того чтобы хоть как то оставаться на плаву часто прибегают к нарушению фискального законодательства и практике нелегального извоза. Удивительный парадокс в Молдове: цены на газ нам диктуются из Москвы и цены на проезд в такси так же диктуются оттуда! Дальше – больше, водителя такси компаний, которые не в силах регулировать ценообразование начинают выходить на протесты, выражая свое недовольство поднятием цен и отсутствием заработка. Есть предположение, что кому то выгодно создавать напряжение в обществе путем таких несложных манипуляций. Ассоциация Автоперевозчиков Пассажиров и багажа в режиме Такси на протяжении пяти лет говорит о нелояльной конкуренции на рынке такси. Об отсутствии законодательной базы, которая регламентирует деятельность иностранных мобильных платформ на рынке такси в Молдове. Это позволяет иностранным агрегаторам зарабатывать и не уплачивать налоги от своих заработков. Позволяет диктовать свои условия нарушая антимонопольное законодательство. Позволяет собирать и использовать в личных целях персональные данные наших граждан, с правом передачи этих данных третьим лицам. Поощряет работу нелегалов в режиме такси, которые не обладая должной квалификацией и отсутствием всякого контроля – подвергают риску жизни и здоровье пассажиров и других участников дорожного движения. Только лишь обязательство на законодательном уровне о регистрации иностранных мобильных платформ осуществляющих бизнес в режиме такси, позволит выровнять ситуацию на рынке, остановит массовое уклонение от уплаты налогов, позволит защитить персональные данные и обезопасить движение в городском трафике. Чего ждем Молдова?
ştiri asemănătoare