Este conceput ca o peșteră artificială și se aseamănă cu locații din filmele cu James Bond!
Cu elementul de confidențialitate și securitate luat în vedere, încăperea va fi construită sub un deal, într-una din zonele rezidențiale ale orașului.
Bolțile și pereții peșterii vor fi realizați în felul următor: structura miezului, realizată din beton armat, va fi completată cu o structură din oțel care modelează pereții curbilini și finisată cu un strat de beton pulverizat. Pentru o asigurare suplimentară, pereții exteriori vor fi din beton armat rezistent la apă.
În același timp, schițele proiectului prevăd și o fereastră cu un diametru de trei metri, în partea superioară a tavanului, pentru ca în interior să pătrundă și lumină naturală – sursa principală de iluminat. Cupola încăperii va crea o movilă verde în grădină.
O structură unică a fost complet proiectată pentru acest garaj, folosindu-se metode parametrice pentru a permite integrarea geometriilor complexe cu peisajul înconjurător, într-un șantier relativ mic.
Prin procesul de găsire a formelor în timp real, s-au creat și analizat diverse opțiuni de design și parametrii acestora, inclusiv cea mai optimă dispunere fără coloane, curbura grinzilor și a învelișului pentru a asigura stabilitatea structurii și calcularea dimensiunii ferestrei.
Astfel spus, mașinile vor putea intra și ieși din garaj printr-o rampă special concepută. Se menționează că raza de curbură și suprafața totală a peșterii au fost proiectate ținându-se seama de caracteristicile vehiculelor care vor fi depozitate acolo, în special dimensiunile acestora și spațiul necesar întoarcerii acestora.
Totodată, s-au folosit și aici metode parametrice pentru a obține o combinație perfectă între panta variabilă a rampei și scara exterioară, care trebuie să respecte reglementările clădirilor publice.
Peștera de circa 270 m2 și cu o poartă de acces din sticlă va putea găzdui până la opt mașini și încă două pe spații suplimentare. Iar în centrul sălii se va afla o platformă rotativă care va ajuta și la parcarea rapidă a vehiculelor.
Printre modelele pe care le are colecționarul se numără Aston Martin DB2 Drophead și Vantage, printre alte clasice ale companiei britanice, colecția fiind cea mai mare, privată, din Europa de Est.
În plus, posibilitatea de a face manevre ușoare în interiorul și în afara showroomului a fost esențială, deoarece toate mașinile participă la o serie de curse în toată Europa.
Suplimentar, reieșind din investițiile făcute și de valoarea automobilelor, acest garaj este și modernizat cu: un sistem de climatizare performant și aproape invizibil, un sistem de extragere a gazelor de eșapament integrat în podea, un sistem special de încălzire care folosește căldura pământului acumulată vara (prin țevi de 100 m adâncime) și chiar un cinematograf pop-up, modelat după cele auto (proiectat special pentru a evita provocarea unui ecou nesfârșit), printre altele.
Amplasarea subterană a garajului va economisi și energie electrică la răcirea acestuia pe timp de vreme caldă. Iar pentru a uda grădina de deasupra showroomului va fi construit un rezervor subteran pentru colectarea apei de ploaie.
Apropo, un râu, care este situat la mai puțin de 30 de metri de showroom, a reprezentat o provocare suplimentară, nivelurile apelor subterane ajungând la aproape patru metri în excavare, putând periclita lucrările de săpături pe termen scurt și prezentând un risc de deteriorare a colecției pe termen lung. Soluțiile găsite vor crea o structură asemănătoare unei căzi, protejând showroomul împotriva apei și umidității.
În prezent mai are loc proiectarea unor detalii. Startul construcției care va coborî până la 7 metri sub pământ va fi dat în 2022.
ştiri asemănătoare