Preţurile, însă, nu sunt foarte accesibile, or, versiunea incipientă a lui Jogger Hybrid, cu dotări standard şi 5 locuri, porneşte în România de la 23,750 euro, iar cu 7 locuri la bord şi câteva dotări în plus, trece de 25 mii euro.
Astfel, noul Jogger Hybrid nu e disponibil în echipare mai rarefiată Essential, pe care o pot avea modelele cu motor de 1,0 litri, nivelul de echipări pornind de la Expression. Asta înseamnă că Jogger Hybrid vine echipat standard cu aer condiţionat cu reglare manuală, cruise control şi display de 8 ţoli pentru sistemul multimedia, cu 4 difuzoare integrate în maşină. Dotări cât se poate de elementare, deci, care sunt oferite standard pe maşinile moderne, de obicei. Şi o asemenea Dacia Jogger Hybrid va costa 23.750 euro. În momentul în care se adaugă măcar vopseaua metalizată drept opţiune, de 460 euro, preţul trece de 24 mii euro, fiind de 24.210 euro. Dacă vrei să ai 6 difuzoare la bord pentru un sunet de minimă decenţă şi pachet de hărţi pentru navigare, mai e nevoie de 300 euro, iar preţul va ajunge la 24.510 euro. Scaunele încălzite mai costă 150 euro, iar aerul condiţionat cu reglare automată încă 200 euro. Deci, chiar şi în versiune cu 5 locuri dar cu câteva echipări în plus, poţi ajunge la un preţ apropiat de 25 mii euro.
Nivelul de dotare Extreme cu 5 locuri porneşte de la 24.600 euro , pentru cei 850 euro în plus fiind oferită camera video de marşarier, aerul condiţionat reglat automat, card acces hansfree şi jante de aliaj de 16 ţoli.
În fine, versiunea cu 7 locuri a lui Dacia Jogger Hybrid porneşte de la 24.650 euro, în dotare Expression. Doar vopseaua metalizată adăugată aici duce preţul la 25.110 euro, iar dacă vrei 6 difuzoare audio, hărţi navigaţie, încălzire scaune faţă şi aer condiţionat cu reglare automată, preţul creşte cu încă 650 euro, până la 25.760 euro. Dacă mai bifezi şi cardul de acces handsfree, te apropii de 26 mii euro.
Apropo, în România Toyota Corolla Hybrid porneşte deja de la 26.620 euro, dar acolo, fireşte, vorbim de un sedan şi de dotări standard incluse în acest preţ. Corolla break cu motorizare hibridă porneşte de la aproape 29 mii euro. Am inclus motorizările Toyota pentru comparaţie aici pentru că Toyota e marca ce dispune de cea mai lungă istorie în motorizările hibride.
Sistemul de propulsie hibridă a lui Dacia Jogger Hybrid e unul preluat de la modele similare Renault, lansate în ultimii ani şi e unul relativ simplu în esenţă. Acesta foloseşte o versiune uşor modificată a motorului 1,6 MPI de demult, aspirat natural, cu 4 cilindri, care livrează 90 CP. Motorul a primit un electromotor mic auxiliar, cu rol de generator şi demaror, cuplat cu o curea, care asistă niţel motorul cu ardere internă, după principiul folosit la motorizări mild-hybrid. Pe lângă asta, cutia de viteze automată (da, Jogger Hybrid vine doar cu cutie automată) are integrat un electromotor mai mare, de 50 CP, care poate propulsa de unul singur maşina. E curios faptul că această cutie are 4 trepte folosite pentru motorul pe benzină şi alte 2 trepte folosite pentru electromotor, astfel încât ea e comunicată drept una cu 6 trepte, însă efectiv şirul de rapoarte consecutive poate fi maxim de 4. De asemenea, ea nu are ambreiaj, electromotorul preluând funcţiile acestuia.
Dacia menţionează că propulsia electrică poate fi folosită în 80% din scenariile de condus urban, dar nu şi în 80% din timp. Bateria electrică are doar 1,2 kWh şi funcţionează într-un sistem de 230V. Consumul ar trebui să fie 40% mai mic în comparaţiile cu motorizările pe benzină.
Am încercat să aflăm care ar fi preţurile pentru Dacia Jogger Hybrid şi în Republica Moldova, însă cei de la Dacia Moldova ne-au comunicat că deocamdată nu au nici preţurile, nici certitudinea despre perioada exactă în care acest model va deveni disponibil în Moldova.
ştiri asemănătoare