Aplicațiile de comandă a serviciului de taxi ar urma să fie înregistrate în Moldova. Autorii inițiativei: „Așa vor fi responsabili fiscal și asta va influența prețul”

Acum 9 luni, 2 săptămâni - 15 Iulie 2023, Agora
Aplicațiile de comandă a serviciului de taxi ar urma să fie înregistrate în Moldova. Autorii inițiativei: „Așa vor fi responsabili fiscal și asta va influența prețul”
Deținătorii de platforme de comandă a serviciului de taxi ar urma să fie obligați să-și înregistreze aplicațiile în R. Moldova.

Aceasta în condițiile în care, în prezent companiile de taxi folosesc serviciile din străinătate. „Astfel, aceste platforme vor fi responsabile fiscale pe teritoriul R Moldova”, spun autorii proiectului, un grup de deputați PAS.

„Domeniul taximetriei în R. Moldova se confruntă de câțiva ani cu o problemă majoră - concurență neloială. Proiectul va intruse obligația deținătorilor de platforme și aplicații de comenzi de taxi să fie înregistrate juridic în Moldova și să pună spre utilizat aceste sisteme doar prin intermediul operatorilor de transport care prestează servicii de taxi. Astfel aceste platforme vor fi responsabilii fiscale pe teritoriul R Moldova”, spune deputat Marina Morozova. Un alt aspect, sunt prețurile care ar urma ulterior să fi dictate pe piața internă.

Odată ce vor fi înregistrate în R. Moldova, operatorii de transport în regim de taxi vor putea conecta la aceste platforme doar mașinile care sunt înregistrate în Registrul Național al Operatorilor de Transport Auto. Mai mult, deținătorii de platforme vor prezenta trimestrial către agenție lista șoferilor și autovehiculelor care au operat cel puțin o dată pe parcursul lunii.

„Așa va putea fi monitorizată activitatea platformelor și a șoferilor. Acum sunt mașini care prestează servicii de taxi, dar nu sunt înregistrate în Registrul Agenției Naționale de Transport Auto. Ne dorim platforme comode și utile cu posibilități tehnice avansate, dar care vor genera securitatea cetățenilor și corectitudine din partea platformelor și a operatorilor de transport și a șoferilor”, adaugă Marina Morozova.

În plus, autorii spun că-și doresc să sporească numărul de curse fiscalizate care acum sunt circa 20%, iar în șase luni ar urma să ajungă la 60-70%. Astfel, odată cu modificările legislative, călătorii se vor putea adresa la Agenția pentru Protecția Consumatorului în caz de nemulțumiri.

Suplimentar, autorii cer și modificări la Codul Contravențional ca să dispună de instrumente pentru sancționarea celor care nu se conformează noilor prevederi.

Support Ukraine