Dodge a fost inițial un furnizor de piese si ansambluri pentru producători auto mai mari din Detroit, precum Ford, înainte de a se lua decizia asamblării autovehiculelor proprii sub marca Dodge Brothers în 1914, înainte de înființarea Chrysler Corporation.
Până în 1920, Dodge se afla pe locul 2 după Ford în vânzările de automobile din Statele Unite! Acest lucru s-a schimbat rapid când ambii frați au murit în 1920 din cauza unor probleme de sănătate, iar firma a intrat în declin, coborând pe locul 13 în clasamentul SUA, până în 1928, când a fost achiziționată de Walter P. Chrysler.
Prin această afacere, magnatul căutase astfel o alternativă mai puțin costisitoare la modelele sale de lux, pe care nu şi le puteau permite mulţi și, după doar un an sub controlul său, Dodge ajunsese pe locul 5 în industria auto americană.
Dar până să se întâmple asta, Dodge Brothers a avut să ofere câteva modele cu motoare cu patru cilindri, dar şi prima sa mașină cu motor cu șase cilindri.
Numit după ampatamentul său de 116 inci (mărit în 1924 de la originalii 2.896 la 2.946 mm), Dodge Brothers 116 a fost produs din 1923 până în 1926, fiind un succesor al modelului 30 din 1914.
Modelul 116 a fost cel care a introdus parbrizele dintr-o singură bucată și ștergătoarele de parbriz. Totodată se puteau alege jante din lemn sau oţel, precum şi caroserii complete din oţel pentru prima dată, ca alternative la cele care combinau lemnul cu oţelul.
Sub capotă se monta un motor cu patru cilindri de 3.479 cm3 (35 CP). Roțile din spate îi sunt acționate printr-un ambreiaj uscat multi-disc și o cutie de viteze manuală cu trei trepte, cu schimbător central.
În 1926, Dodge Brothers 126 a înlocuit modelul 116 (produs în aproape 600.000 de exemplare), deşi folosea acelaşi ampatament şi acelaşi motor, iar în 1927 a debutat versiunea Dodge Six, cu acelaşi apatament, dar cu benzinar cu şase cilindri în linie de 3.409 cm3. De notat mai este că din ianuarie 1927 Dodge 126 a fost numit 124, iar până în iulie au fost produse în total 394.870 de maşini din această serie.
Deşi designul lui 126 a fost în mare parte similar cu cel al modelului 116, existau totuşi câteva diferenţe. De exemplu, la uşi se foloseau balamale triple, versiunile cu o caroserie închisă foloseau nişte parasolare peste parbriz şi pentru prima dată s-a introdus un levier al cutiei de viteze cu sistem de comutare a treptelor sub forma literei “H”, care ulterior a fost standardizat de Societatea Inginerilor Auto.
Un astfel de automobil a fost observat acum câteva ore la o secţie de înmatriculare auto de pe strada Vadul lui Vodă din capitală. Deocamdată nu ştim prea multe despre el, din ce an datează şi ce model/versiune este exact (pentru că se aseamănă între ele), ce motor are (cu patru sau şase cilindri în linie), de unde ar fi fost adus şi cu cât s-a cumpărat? Cert este că se află într-o stare foarte bună şi şi-a păstrat aceleaşi jante cu spiţe din lemn originale!
ştiri asemănătoare