Ucraina planifică să construiască un pod peste Nistru, care ar crea o legătură rapidă între Chişinău şi Kiev, ocolind Transnistria

Acum 3 ani, 7 luni - 11 Mai 2021, Piata Auto
Ucraina planifică să construiască un pod peste Nistru, care ar crea o legătură rapidă între Chişinău şi Kiev, ocolind Transnistria
Ucraina, prin regia sa de administrare a drumurilor, UkrAvtoDor, a anunţat planul de construcţie a unui pod peste râul Nistru, care ar asigura o legătură directă şi rapidă între Kiev şi Chişinăul, în ocolirea Transnistriei.

Podul ar urma să construit la punctul de trecere Yampil — Cosăuţi, în apropiere de Soroca, acolo unde în prezent traversarea Nistrului se realizează printr-un bac, care circulă o dată în 30 minute sau chiar mai rar, în funcţie de fluxul de transport. Astfel, acest pod va asigura conexiunea cu Kiev-ul printr-unul din cele mai bune trasee naţionale din Moldova, traseul M2 Chişinău-Soroca, fapt care ar facilita foarte mult călătoriile terestre spre capitala Ucrainei. Pe partea ucrainească, traseul cel mai logic de urmat ar fi spre Vinniţea şi Jitomir, după care spre Kiev, o mare parte din acest traseu fiind de asemenea renovat în ultimii ani. Alţi 137.5 km din acest traseu vor fi renovaţi pe parcursul acestui an, se menţionează în comunicatul UkrAvtoDor, tocmai pentru ca întregul parcurs spre Kiev să se realizeze pe asfalt bun, proaspăt renovat!

Podul şi traseul terestru, parte a lui, care va asigura conectarea traseelor, va avea o lungime totală de 1.6 km pe teritoriul Ucrainei şi 5 km pe teritoriul Moldovei, până la conectarea cu traseul M2. Construcţia podului şi a întregului tronson va costa peste 100 milioane de euro şi va fi achitată integral din bugetul Ucrainei, urmând ca lucrările să fie finalizată până la sfârşitul anului viitor. Ucraina a anunţat deja şi licitaţia, aşa în următoarele luni lucrările vor şi demara.

De ce e nevoie de un nou pod pe Nistru?

Anterior, cel mai scurt traseu spre Kiev era considerat cel prin Transnistria, prin regiunea Dubăsari, dar folosirea acestui e îngreunată de mai mulţi factori în prezent, dificultăţile de traversare a regiunii transnistrene, legate de statutul său nerecunoscut, precum şi starea deplorabilă a drumului pe partea ucraineană a acestui traseu, până la magistrala E95, Odessa-Kiev. Asta făcea ca multe călătorii să fie adeseori însoţite de anvelope tăiate, jante distruse, suspensii defectate sau parbrize sparte.

Un alt traseu prezent este cel prin Otaci, unde există în prezent singurul pod rutier direct peste Nistru spre Ucraina, din toată partea nord-estică a ţării, dar drumul spre Otaci e legendar de distrus pe partea moldovenească. Un drum mai bun este cel prin punctul de extremă nordică, Criva-Mămăliga, dar acela e folosit mai mult de către cei ce se deplasează spre munţii din Ucraina, or, spre Kiev el ar însemna o ocolire prea mare.

Respectiv, putem spune că în prezent e cu adevărat mare nevoie de un asemenea pod, care să civilizeze şi să facă mai rapidă traversarea spre Kiev, fără a folosi bacurile plutitoare ce mai funcţionează în prezent peste Nistru.

Support Ukraine