Totuşi, porţiunea dintre sensul giratoriu de la Calea Ieşilor până la nodul rutier de lângă Cricova are în continuare câteva zone de congestiune, cum ar fi intersecţia cu strada Petricani, cea cu strada Doina, dar şi intersecţia cu drumul ce duce spre comuna Grătieşti. Acum Administraţia de Stat a Drumurilor a anunţat finalizarea licitaţiei pentru următorul pas major, poate cel mai grandios de până acum, în transformarea acestei porţiuni de pe şoseaua Balcani.
Astfel, licitaţia de acum, câştigătorul căreia a fost desemnat institutul municipal de proiectări „Chişinăuproiect”, în asociere cu un SRL, prevede proiectarea a două joncţiuni denivelate mari, cu noi poduri, pe şoseaua Balcani.
Prima mare joncţiune, urmează a fi construită în apropiere de intersecţia cu strada Petricani. Ea urmează să aibă un pod deasupra traseului actual, dar şi rampe, un sens giratoriu şi drumul de acces către strada Petricani, pe de o parte, şi către satul Ghidighici, de cealaltă parte. Astfel, cei care vin de pe strada Petricani şi vor să facă stânga, vor traversa podul, vor face sensul giratoriu adiacent şi vor intra pe traseul M1, iar dacă vor vrea la dreapta — vor folosi o rampă nouă de acces. În mod similar, cei care vor de pe şoseaua Balcani pe Petricani, vor ieşi iniţial spre dreapta, vor traversa podul şi vor face sensul giratoriu adiacent. Pe trasee cu logică similară vor urma şi cei care vor să intre spre satul Ghidighici sau vor să iasă, spre sat urmând a fi construită o nouă porţiune de drum de la noul nod rutier, care se va uni cu actualul drum spre sat.
Şoseaua Balcani nu va mai avea astfel un semafor în zonă, toate intersectările ei fiind făcute denivelat, prin acest nod rutier, care va fluidiza traficul. Iar traseul actual al şoselei Balcani va fi lărgit la două benzi pe sens pe o porţiune mai mare, sensurile de circulaţie fiind separate de bariere de beton, după modelul autostrăzilor.
În mod similar se va proceda şi la intersecţia cu drumul spre satul Grătieşti. Şi aici va exista un pod nou, deasupra traseului actual. Deşi ASD nu menţionează nimic acum de strada Doina, dată fiind dimensiunea noului rutier şi faptul că strada Doina e apropiată de această intersecţie, cel mai probabil noul nod rutier va integra căi de acces dinspre Doina şi spre ea, pentru a fluidiza şi acea intersecţie periculoasă, generatoare de ambuteiaje şi accidente.
Şi aici nu e tot. Proiectarea actuală, care va fi făcută acum în cadrul licitaţiei deja atribuite, va presupune ca din acest nod rutier nou de la Grătieşti să existe o ieşire spre un viitor drum direct de aici până la joncţiunea denivelată de la strada Bucovinei, de pe traseul M2, joncţiune mai cunoscută printre chişinăuieni ca cea din apropiere de primul magazin Metro. Poate părea surprinzător, dar în linie dreaptă de la intersecţia de la Grătieşti, până la acea joncţiune de la Bucovina sunt mai puţin de 2,5 km, iar asta înseamnă că un viitor drum direct pe aici va scurta esenţial centura Chişinăului şi va fluidiza în mod semnificativ deplasarea spre traseul M2 şi spre Ciocana sau ulterior Botanica.
Şi dacă de la Calea Ieşilor până la Grătieşti toate zonele problematice vor fi transformate în joncţiuni denivelate, atunci nu mai rămân surse de congestie, iar şoseaua de centură va putea fi o adevărată şosea de centură, care să fluidizeze traficul în jurul oraşului şi să facă deplasările pe ea rapizi şi eficiente.
Vezi mai jos şi un video cu noile noduri rutiere în proiecţii grafice, publicat de ASD.
ştiri asemănătoare