Reparaţia podului Mihai Viteazul din Chişinău e departe de finalizare, iar primăria anunţă că acesta va fi închis încă 7 luni

Acum 11 luni, 2 săptămâni - 2 Ianuarie 2024, Piata Auto
Reparaţia podului Mihai Viteazul din Chişinău e departe de finalizare, iar primăria anunţă că acesta va fi închis încă 7 luni
Dacă în ultimul an am vorbit de mai multe ori despre lucrări complexe la poduri şi trasee naţionale din Moldova, executate înainte de termen, precum podurile reparate la nodul rutier de la Cricova, atunci în interiorul Chişinăului există un proiect care a căpătat din start o reputaţie de gestionare proastă — podul de la strada Mihai Viteazul.

Iar acum toate criticile şoferilor despre mersul lent al lucrărilor, cu câte 1-3 muncitori prezenţi la şantier, s-au materializat într-o situaţie predictibilă de luni zile — neîncadrarea în termenul promis de finalizare la 31 decembrie 2023 şi decizia primăriei că acest pod va rămâne închis încă 7 luni!

Astfel, conform noului termen anunţat, podul va rămâne închis până la 31 iulie 2023 inclusiv, iar prima zi de deschidere a circulaţiei ar urma să fie 1 august 2023. Şi asta dacă nu vor exista noi amânări.

Paradoxul e că după 1 august, s-a putea să urmeze şi închiderea simetrică a celeilalte jumătăţi de pod, or acum podul e închis pe jumătate din lăţimea sa, iar traficul e redirecţionat pe doar jumătate, circulaţia reducându-se în zonă de la 6 benzi, câte 3 pe sens, la doar 2 benzi, câte una pe sens. Asta determină situaţii în care ambuteiajele sunt atât de mari, încât traversarea acestei zone a străzii Mihai Viteazul poate lua şi 30-45 minute doar pentru o singură stradă.

Amintim, circulaţia pe podul de la Mihai Viteazul din Chişinău a fost restricţionată la doar două benzi la 27 aprilie 2023, iar atunci se anunţa un termen de executare a lucrărilor până la 31 decembrie 2023. Însă deja la 11 mai 2023 publicam o ştire cu video în care se vedea că doar 3 oameni munceau pe şantier la pod, la o lucrare care e complexă în esenţă, întrucât vorbim de un pod foarte intens circulat, care avea structura slăbită şi care trebuie fortificat consistent.

Acum în dispoziţia primăriei Chişinău se menţionează că antreprenorul „Granbudservice” SRL Ucraina, filiala Vulcăneşti, a fost cel care a solicitat printr-un demers din 22 decembrie această prelungire a suspendării circulaţiei traficului. Societatea moldovenească are sediul pe strada Lenin în oraşul Vulcăneşti şi e fondată de societatea cu acelaşi nume cu sediul în Kiev, Ucraina.

E curios, însă, că până şi azi, 30 decembrie, pe câteva site-uri de anunţuri de angajare din Moldova, aceeaşi companie caută muncitori pentru podul de la Mihai Viteazu şi chiar şi diriginte de şantier!

Support Ukraine