Închiderea acestor tranzacții nu este supusă niciunei condiții și au fost obținute toate aprobările necesare.
Acordul însă prevede o opțiune pentru Renault Group de a-și răscumpăra cota în AVTOVAZ, care va putea fi exercitată în anumite momente în următorii 6 ani, dacă gigantul francez va hotărî să se reîntoarcă pe piaţa rusă într-un astfel de format de activitate, deşi uzina din Moscova a pierdut-o pentru totdeauna. În caz contrar, AVTOVAZ va rămâne proprietate de stat.
„Astăzi, am luat o decizie dificilă, dar necesară; și facem o alegere responsabilă față de cei 45.000 de angajați ai noștri din Rusia, păstrând în același timp performanța Renault Group și capacitatea noastră de a reveni în țară în viitor, într-un context diferit. Sunt încrezător în capacitatea Renault Group de a-și accelera în continuare transformarea și de a-și depăși obiectivele pe termen mediu.”
Luca de Meo, CEO Renault Group
După cum am notat anterior, Institutul NAMI va deţine 67.69% din acțiunile AVTOVAZ, însă restul va rămâne în buzunarul corporaţiei de stat Rostec. Încă o menţiune importantă este că AVTOVAZ va continua să producă întreaga linie de produse și va fi implicată în service-ul mașinilor Renault!
Se afirmă că, în cadrul licențelor existente, producția întregii game existente de mașini Lada va continua, dar soarta evoluțiilor promițătoare, dintre care unele au un grad ridicat de pregătire (noua Granta şi noua Niva), nu este încă clară. Nu există informații oficiale nici despre producția de mașini Renault (Logan și Sandero) în Toliatti. Cel mai probabil, nu se va relua.
În acelaşi timp, primarul Moscovei Serghei Sobianin a anunțat că uzina va relua producția de mașini sub marca celebră Moskvici, fără a se preciza deocamdată detalii. Cel mai probabil este vorba despre automobile de nouă generație, nu a celor vechi.
„Principalul partener tehnologic al reînviatei fabrici de automobile din Moscova – Moskvici – va fi KAMAZ. În prima etapă, va fi organizată producția de mașini clasice cu motoare cu ardere internă, iar în viitor, de asemenea, mașini electrice.
În plus, împreună cu KAMAZ și Ministerul Industriei și Comerțului, lucrăm pentru localizarea producției unui număr maxim de componente auto în Rusia.”
Uzina Renault din Moscova se numea anterior AZLK și producea mașini Moskvici. Concernul francez a început să-și producă mașinile la AZLK din 1998. Fabrica redenumită în Avtoframos a aparținut Renault și administrației capitalei ruse, dar în 2012 compania franceză a cumpărat complet fabrica și a devenit unic proprietar.
ştiri asemănătoare