Frankfurt 2017: Premieră mondială – Noul Dacia Duster. Toate detaliile

Acum 7 ani, 1 lună - 13 Septembrie 2017, autoblog
Frankfurt 2017: Premieră mondială – Noul Dacia Duster. Toate detaliile
Compania Dacia a prezentat oficial a doua generaţie a crossoverului Duster. Premiera modelului a avut loc la Salonul Auto de la Frankfurt.

Primul lucru care se remarcă la noul Duster este designul exterior care a fost revizuit din toate punctele de vedere. Acum faţa maşinii este alta, din profil lateral arată altfel, iar blocurile optice au un nou stil şi elemente LED.

Crossoverul s-a mai ales cu nişte jante de 17 inci, iar montanţii A (frontali) au fost mutaţi cu 100 de milimetri mai înainte.

Noua generaţie i-a adus lui Duster un nou panou de bord cu un ecran color care desparte ceasurile. Volanul este de asemenea nou, include butoane pe ele şi poate fi repoziționat acum (butoanele de control a sistemului audio au rămas pe loc).

Pe consola centrală a fost instalat un ecran al sistemului multimedia cu port USB şi AUX (poziţionat mai sus), dar şi o nouă secţiune a sistemului de climatizare care acum este unul automat. Noua generaţie Dacia Duster dispune şi de scaune noi pentru pasageri.

Pe lângă toate acestea a fost extinsă lista de dotări disponibile pe Duster. În Europa maşina va putea fi oferită cu un sistem de supraveghere video la 360 de grade, funcţie de monitorizare a unghiurilor moarte cu semnale luminoase de avertizare în oglinzile retrovizoare, sistem de climatizare automată, airbag-uri laterale, sistem de acces şi de pornire fără cheie, funcţie de comutare automată a luminilor de drum cu cele de întâlnire, etc.

Caroseria va putea fi vopsită în două culori suplimentare: Atacama Orange şi Dune Beige. Portbagajul măsoară 445 de litri în maşina cu tracţiune faţă şi 376 litri în cea cu tracţiune integrală. Garda la sol măsoară 210 mm.

Platforma pe care este construit noul Dacia Duster a rămas cea veche, numită B0 şi făcută de inginerii alianţei Renault-Nissan. Pe maşinile cu tracţiune faţă va fi prezentă o suspensie spate semi independentă, iar pe cele cu tracţiune integrală a căror roţi spate se conectează printr-un ambreiaj electromagnetic – independentă.

Maşina a mai beneficiat de sistemele Hill Descent Control şi Hill Start Assist care ajută la deplasarea pe drumuri avariate şi oferă suport în rampe/pante. De asemenea, în sistemul multimedia va exista o aplicaţie care va putea arăta unghiul maşinii în timp real (pentru pasionaţii de off-road).

Nici gama de motoare nu a suferit modificări. În Europa Duster va fi oferit cu un benzinar natural aspirat de 1.6 litri cu 115 CP şi unul turbo de 1.2 litri cu 125 de CP. O unitate diesel cu volum de 1.5 litri va produce 90 sau 110 CP. Ultimul motor poate fi cuplat la o transmisie EDC numai dacă se optează pentru tracţiune faţă, în rest există o cutie manuală. Dacia mai anunţă că mai există o unitate SCe 115 care poate fi alimentată cu GPL!

Detalii despre un alt tip de sistem multimedia, pe care l-am putut observa în primele imagini, nu au fost oferite. Preţul de start al modelului va fi anunţat mai târziu.

Support Ukraine