Noua generaţie Dacia Duster a luat doar 3 stele la testele de siguranţă Euro NCAP

Acum 4 luni - 18 Iulie 2024, Piata Auto
Noua generaţie Dacia Duster a luat doar 3 stele la testele de siguranţă Euro NCAP
Noua generaţie Dacia Duster repetă performanţa slabă a predecesoarei sale şi ia din nou doar 3 stele la testele de siguranţă Euro NCAP.

Rezultatele testelor au fost publicate azi, iar organizaţia europeană a avut noi remarci critice faţă de priorităţile de siguranţă ale mărcii Dacia.

Euro NCAP aminteşte că Dacia şi politica sa de a avea maşini fără bibelouri nenecesare se referă şi la elementele de siguranţă, pe care producătorul le-ar reduce de dragul păstrării unui preţ accesibil.

Astfel, noile reglementări impun noul Duster să fie echipat cu frânare automată în caz de urgenţă, cu sistem de menţinere a benzii, cu sistem de identificare a oboselii şoferului şi cu avertizare la depăşirea limitei de viteză, iar Euro NCAP spune că Dacia face doar strictul obligatoriu, deşi are tehnologii instalate care i-ar permite mai mult. Pentru a atinge un calificativ de 5 stele, un automobil nu trebuie să aibă doar minimul cerut de lege, ci mult mai mult de atât, prin urmare, asta e şi explicaţia de ce noul Dacia Duster s-a ales doar cu un calificativ de 3 stele.

Astfel, la sistemele de siguranţă, Duster a luat un scor de doar 57%, iar la protecţia pietonilor şi a participanţilor vulnerabili în trafic — de doar 60%. Duster, spre exemplu, nu are o capotă activă pentru a proteja pietonii mai bine, şi nu avertizează despre riscul pietonilor în marşarier.

La fel de grav, însă, e că la protecţia normală a ocupanţilor la bord în cazul diverselor scenarii de impact, Duster a luat un scor de doar 70%, în timp ce alte mărci iar peste 80 sau chiar peste 90%. Duster nu are un airbag pentru genunchi şi nici airbag-uri laterale pentru zona pelvisului, ci doar cele pe protejează zona pieptului şi cele de tip cortină.

Piciorul drept al şoferului e supus unei protecţii marginale la impactul frontal cu barieră deformabilă, iar la impactul lateral cu barieră rigidă zona toracelui a tuturor ocupanţilor e foarte expusă, având protecţie marginală.

De asemenea, impactul cu un stâlp pe lateral a fost intrusiv în interiorul celulei habitaclului, luând din spaţiul vital al şoferului.

Împreună cu noua Dacia Duster, a fost criticat şi Suzuki Swift, care a luat un scor similar de doar 3 stele.

Alte modele testate acum — precum Mercedes E-Class, Skoda Superb, Skoda Kodiaq, BMW X2, Renault Espace şi Rafale — au luat 5 stele.

Support Ukraine