Noul Hyundai STARIA circulă deja pe străzile capitalei

Acum 7 luni, 3 săptămâni - 26 Septembrie 2021, autoblog
Noul Hyundai STARIA circulă deja pe străzile capitalei
Noul Hyundai STARIA, microbuzul cu un look ceva mai neobișnuit al coreenilor, lansat la mijlocul lunii aprilie în premieră mondială, circulă deja înmatriculat pe străzile capitalei!

Un lucru interesant este că imită practic în totalitate maşina de prezentare şi este într-o echipare de top!

Versiunea de top este numită Hyundai STARIA Premium (în Coreea – STARIA Lounge). Măsoară în lungime 5.253 mm şi are un ampatament de 3.273 mm. Pe lăţime şi înălţime atinge aproape doi metri.

 Din punct de vedere vizual se distinge printr-o grilă de radiator diferită, faruri full LED și stopuri LED cu “pixeli” şi sticlă transparentă (corpurile de iluminat sunt mai mari în dimensiuni), jante exclusive de 18 inci și o cantitate mai mare de aplicaţii cromate sau în culoarea cuprului.

Standard vine cu nouă locuri pentru pasageri şi un sistem de iluminare ambientală (64 de culori). Dotările opţionale pe această versiune sunt: un panou de bord de 10.25 inci fără cozoroc, tapiţerie din piele pentru scaune, sistem audio Bose, acoperiş panoramic din sticlă cu două secţiuni, încălzire şi ventilare pentru scaunele din primul şi al doilea rând, etc.

Dar pentru o taxă suplimentară, STARIA Premium/Lounge poate fi un monovolum premium cu doar șapte locuri pe trei rânduri de scaune, toate fiind tapițate cu piele Nappa.

În acest caz, pe al doilea rând sunt instalate scaune individuale masive și luxoase, cu margini şi tetiere profilate, reglabile electric, cu spătare care se pot înclina, cu încălzire, ventilare şi suporturi retractabile pentru picioare. Chiar dacă acestea vor fi înclinate maxim, pasageri adulţi oricum vor încăpea pe al treilea rând!

Pe piața sud-coreeană cel puţin, STARIA mai vine cu un cruise control adaptiv şi un sistem de frânare automată de urgenţă, printre alţi asistenţi electronici. Dotări opţionale sunt sistemul multimedia cu ecran tactil de 10.25 inci şi un sistem de climatizare automată cu un panou de control care are comenzi tactile.

Sub capotă, modelul european vine fără alternativă cu un turbo diesel 2.2 VGT cu un bloc al cilindrilor din aluminiu, care produce 177 CP și 431 Nm. Cutia de viteze poate fi una mecanică în şase trepte sau una automată în opt trepte. Tracţiunea – doar pe roţile din faţă.

Am putut afla că maşina din imagini, importată prin dealerul oficial Hyundai în Moldova, costă 54.000 de euro!