Aşadar, ne-am gândit să vă aducem în vizor topul celor mai accesibile SUV-uri cu cutii de viteze automate.
Să facem mici clarificări din start. Am inclus toate tipurile de transmisii care pot fi cuplate în poziţia D şi vă permit să uitaţi de levier şi de schimbarea treptelor – adică inclusiv cele cu raport continuu variabil sau orice alt tip. De fapt, fiind vorba de cele mai accesibile SUV-uri, e firesc să avem de-a face cu construcţii mai simple ale cutiilor, create pentru motorizări mai incipiente. De asemenea, e firesc să regăsim în această listă SUV-uri cu tracţiune faţă, întrucât în zilele noastre cota acestora e tot mai mare, iar noi ne axăm către cele mai accesibile, cu cutii automate.
Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet Automat – 14,300 EUR
Comentarii: E vorba de versiunea facelift a deja îndrăgitului Suzuki Vitara, care face uz de acest motor turbo de 3 cilindri, combinat cu o cutie automată cu 6 rapoarte. Performaneţele sunt, însă,destul de decente: 12.5 secunde acceleraţie 0-100 km/h şi 180 km/h viteză maximă, iar dotările în această versiune cuprind deja tot setul necesar de siguranţă (inclusiv 7 airbag-uri), precum şi mai multe echipări avansate de confort, precum sistemul automatizat de climatizare, încălzirea scaunelor faţă, sistem multimedia cu display mare şi integrare Apple CarPlay, Bluetooth, USB.
Hyundai Creta 1.6 MPI Automat – 14,700 EUR
Comentarii: Aici avem de-a face cu un motor de format mai clasic – aspirat natural, 4 cilindri în linie, care e combinat cu o cutie automată cu 6 trepte. Dinamismul în acceleraţie e de asemenea decent – 12.1 secunde de la 0 la 100 km/h, dar viteza maximă e ceva mai mică – 169 km/h. Atenţie, însă, la dotările de siguranţă în echiparea de bază Comfort – e oferit sistemul de stabilizare ESC, dar sunt oferite doar 2 airbag-uri frontale, fără airbag-uri laterale. Cele laterale şi de tip cortină vin abia în dotarea următoare, premium, care costă în Moldova 16,250 euro.
KIA Sportage 1.6 GDI Automat – 15,400 EUR
Comentarii: Aici dotarea de bază poartă numele de Drive şi vine cu o abordare similară la elementele de siguranţă: e oferit sistemul ESC şi doar două airbag-uri. Pentru un SUV din 2019, abia trecut printr-un facelift, pare aproape incredibil, dar avem de-a face din nou cu un model destinat pieţii CSI, cu cerinţe mai mici faţă de echipările standard de siguranţă. Airbag-urile laterale mai costă 450 euro dacă le bifaţi suplimentar în aceeaşi dotare. Ele sunt oferite standard însă în următorul nivel de dotare, alături de airbag-urile de tip cortină, însă acel nivel, pe nume Comfort, porneşte de la 17,700 euro.
Suzuki SX-4 S-Cross 1.0 BoosterJet Automat – 15,480 EUR
Comentarii: Avem de-a face cu acelaşi motor turbo de 3 cilindri ca şi pe Vitara, dar dinamica pe SX-4 S-Cross e ceva mai bună – 11.0 secunde până la 100 km/h şi o viteză maximă de 180 km/h. Fiind vorba de un model asamblat în UE, pentru UE, dotările de siguranţă în echiparea de bază sunt mult mai generoase: 7 airbag-uri, inclusiv airbag pentru genunchii şoferului, sistem ESC, precum şi sistem de frânare automată la detectarea pericolului de accident! Sunt extrem de generoase şi dotările de confort, aici fiind incluse sistemul de climatizare, dar şi sistemul multimedia cu display mare, integrare cu smartphone, USB, Bluetooth
Renault Captur TCe 120 EDC – 15,800 EUR
Comentarii: Renault are întotdeauna dotări generoase de siguranţă în echipările de bază, dar în cazul lui Captur, acesta e disponibil cu cutie automată începând cu dotarea mai superioară ZEN, ceea ce îi garantează o echipare şi mai generoasă la capitolul confort. Modelul francez vine cu sistem de stabilizare a traiectoriei ESC, cu sistem de frânare automată, 6 airbag-uri. La partea de confort, în această dotare se include aerul condiţionat, sistem multimedia cu Bluetooth, USB, precum şi tapiserie de culoare deschisă a interiorului. De altfel, Renault Captur e şi cel mai dinamic model din acest top 5, având un timp de accelerare de 10.6 secunde de la 0 la 100 km/h şi o viteză maximă de 192 km/h.
Concluzii
Preţurile sunt atractive la toate cele 5 SUV-uri de mai sus, toate fiind şi destul de recent lansate sau împrospătate, dar aici se remarcă diferenţe destul de mari la cât de mult primiţi în echipările de siguranţă! Modelele asamblate în Rusia se conformează altor standarde şi vin cu doar 2 airbag-uri, în timp ce cele asamblate în Uniunea Europeană vin cu minim 6 airbag-uri, iar câteva dintre ele oferă chiar în dotarea de bază o opţiune extrem de importantă precum frânarea automată în caz de urgenţă. Nu e nevoie să mai repetăm cât de importantă e siguranţa la bord, iar noi considerăm drept obligaţia noastră să vă atenţionăm mai ales la acest capitol.
În materie de confort şi dimensiuni, vă râmâne deja să alegeţi absolut individual în funcţie de necesităţile pe care le aveţi împreună cu familia Dvs., de priorităţile unor dotări pe care le mai vreţi la bord, dar şi de bugetul disponibil.
ştiri asemănătoare