Bilanțul comercializării automobilelor noi pe piața Moldovei: Dacia și Skoda o iau înainte, Suzuki și Renault – în top cinci

Acum 6 ani, 10 luni - 21 Decembrie 2017, noi.md
2018 Dacia Duster
2018 Dacia Duster
Octombrie 2017 a fost a doua, după septembrie, lună record în ce privește comercializarea autoturismelor noi în Moldova – au fost vîndute 517 mașini.

În total, conform rezultatelor pentru nouă luni ale anului curent, prin rețeaua importatorilor oficiali au fost comercializate 4290 de autoturisme noi sau cu 32% mai multe decît în aceeași perioadă a anului trecut.

Lider al pieței automobilelor noi în Moldova este brandul Dacia, care a vîndut în octombrie 121 de mașini noi, în primele nouă luni ale anului – 771 de unități. Este de menționat că Dacia, în premieră, a atins anul acesta indicele de 121 de mașini noi comercializate timp de o lună. Dintre acestea 74 sînt sedanuri Logan. Anterior, pentru a deține primul loc pe piața auto din Moldova, brandul Dacia avea nevoie lunar de doar 50-70 de mașini comercializate.

Locul doi pe piața automobilelor noi aparține mărcii cehe Skoda, care în octombrie a comercializat 59 de mașini noi, iar în primele nouă luni ale anului– 542 de unități. Cota brandului Skoda pe piața moldovenească a autoturismelor noi constituie cca13%, adică fiecare al optulea automobil din țară este un Octavia, Superb sau Rapid. Acum și noutatea anului este Skoda Kodiaq.

76 de crossovereSkodaKodiaqau fost comercializate de salonul Skodaîn primele 6 luni de vînzări.

În total, cele două branduri – Dacia și Skoda – au vîndut 30% dintre toate autoturismele noi din Moldova sau fiecare al treilea automobil nou.

Ratingul celor mai solicitate 16 mărci de autoturisme în Moldova în primele zece luni ale anului 2017:

1

Dacia

771

2

Skoda

542

3

Hyundai

521

4

Toyota

425

5

Mercedes

263

6

Suzuki

251

7

Renault

186

8

Ford

158

9

KIA

149

10

VW

122

11

Nissan

108

12

BMW

94

13

Volvo

84

14

Land Rover

78

15

Chevrolet

66

16

Mazda

61

Vedeți că nu mai există prăpastia care despărțea automobilele din top 5 de toate celelalte. Astăzi două branduri, printre care Suzukiul nipon și Renault-ul francez, pur și simplu suflă în ceafa brandului Mercedes, care, deocamdată, ocupă locul cinci.

Marca niponă Suzuki demult s-a impus pe piața moldovenească, îndeosebi în clasa crossoverelor, unde modelul Suzuki Vitara ține poziția doi conform bilanțului primelor nouă luni ale anului 2017. Însă acesta nu este unicul model de teren al brandului Suzuki, mai există și SX-4 S-Cross.

Marca franceză Renault, la fel, și-a adus vînzările din acest an mai aproape de primele cinciși în curînd se va ridica și mai sus. Secretul succesului este modelul megapopular în clasa SUV – Renault Kadjar, care, în primele 10 luni ale anului curent, a comercializat 89 de automobile. În structura vînzărilor automobilelor Renault din acest an, un rol important l-a avut apariția noii generații a modelului Renault Megane – 42 de unități. Modelul ocupă locul cinci într-o clasă dintre cele mai competitive - «С».

În prezent, marca Ford, cea de-a opta în ratingulde vînzări,rămîne populară în Moldova. Grație eforturilor importatorului oficial în țara noastră, admiratorii automobilelor acestui brand au mereu acces la noutățile Ford. Bestseller al anului 2017 au devenit mașinile din noua generație a modelului Ford Focus. În octombrie au fost cumpărate 20 de unități, 103 – conform bilanțului pentru 10 luni. Aceste rezultate au permis ca Focus să intre în topul primilor trei lideri în clasa «С.

Support Ukraine