Un proaspăt proprietar al unui microbuz Renault Master, fabricat în 2015, a venit la RAR pentru a i se elibera cartea de identitate a vehiculul, iar maşina a trecut printr-o inspecţie obişnuită. Proaspătul proprietar al microbuzului tocmai îl cumpărase din Austria.
Inspectorii RAR au fost consternaţi, însă, să descopere că la una din roţile spate a microbuzului frânele erau legate cu plastic. Efectiv, etrierul fusese demontat de pe fuzetă, apoi a fost prins cu fâşii de plastic, cu pistonul blocat cu un lemn pentru a nu ieşi complet din locaşul lui şi a nu duce la pierderea completă a lichidului de frână. Prin urmare, respectiva roată avea zero frânare, pe lângă faptul că acea legătură cu plastic risca să se dezintegreze oricând şi să ducă la pierderea totală a lichidului de frână, soldată inevitabil cu pierderea controlului asupra maşinii.
Inspectorii spun că şi noul proprietar a avut o autentică stare de şoc când i se arătat descoperirea, ceea ce i-a făcut să creadă că au de-a face cu un cumpărător de bună-credinţă, iar problema ar fi fost mascată de vânzătorul din Austria. Românul a mai spus că a ajuns noaptea la întâlnirea cu vânzătorul şi a cumpărat maşina după o scurtă inspectare vizuală, mizând că anul de fabricaţie e unul mai recent, fără a suspecta asemenea probleme ascunse.
Fireşte, maşina nu a primit aprobarea RAR, iar defectele descoperite vor trebui remediate înainte ca ea să fie admisă în circulaţie.
ştiri asemănătoare