Impresii după 1,000 km de condus: noul Nissan Leaf în Moldova Electro Maraton

Acum 4 ani, 7 luni - 31 Iulie 2019, Piata Auto
Impresii după 1,000 km de condus: noul Nissan Leaf în Moldova Electro Maraton
Prezenţa noului Nissan Leaf în Moldova Electro Maraton a fost şi mai interesantă, întrucât aveam în coloană şi precedenta generaţie, iar asta ne-a permis să vedem pe viu, în comparaţie, evoluţia celor două generaţii a unui model deja legendar.

Noi am făcut şi un test drive detailat cu noua generaţie Nissan Leaf în luna mai a acestui an, când ea ajunsese în Moldova, şi v-am relatat acolo în detaliu despre ingineria, caracteristicile ei şi senzaţiile în condus, iar cei care vor să afle toate aceste informaţii detailate despre ea, sunt îndemnaţi să vadă în primul rând acel test drive. Confirmăm şi după Electro Maraton tot ce-am spus acolo despre ea!

Despre noul Leaf trebuie să ştiţi că are un motor mai puternic şi, desigur, o baterie mai mare, de 40 kWh, dintre care 38 kWh sunt real utilizabili.

Cifre şi impresii din maraton

Prima şi cea mai importantă impresie despre Nissan Leaf de nouă generaţie, după condusul a 1,000 km prin Moldova, este că el a scăpat cu desăvârşire de problema anxietăţii de autonomie, pe care o are generaţia sa precedentă. Cu vreo 230 km pe care-i faci oricum şi-n orice condiţii cu energia din baterii, deja nu prea te mai gândeşti prin Moldova că n-ai putea ajunge la destinaţie. Iar dacă te mai strădui să ai şi un consum bun, atunci poţi ajunge la 250-270-290 km autonomie. Cu sistemul de climatizare pornit, pentru că şi acest Leaf a fost unul din automobilele care a mers întotdeauna cu climatizarea pornită.

Pentru că bateria noului Leaf e oricum răcită cu aer, acesta n-a bătut recorduri la sporirea drastică a autonomiei în cursele noastre de anduranţă, autonomia totală rămânând în aceleaşi limite. Beneficiile unui condus mai econom se echivalau cu lipsa acestui management termic mai avansat. Însă cifrele indicate oricum ne-au permis să înaintăm cu noul Leaf la fel ca şi cu celelalte automobile moderne, încărcându-l, de exemplu, abia la Leuşeni, după ce-am parcurs o bună parte din traseul provocării de 300 km.

Cifrele reale de consum ale noului Leaf sunt cam de 13.5-14.6 kWh/100 km, din nou, cu climatizarea pornită. Dacă am fi oprit-o, am fi coborât şi mai jos. Oricum, luând în consideraţie talia maşinii, cifrele sunt mai mult decât decente.

Şi, desigur, o altă impresie importantă din maraton este nivelul superior, modern, la confortului din habitaclu. Materiale de calitate, display-uri digitale, posibilităţi avansate de conectivitate cu smartphone-urile – toate sunt prezente. Noi l-am criticat niţel pentru forma scaunelor faţă, cam plate şi plate, dar şi grafica sistemului multimediat, dar au existat şi expediţionişti care au zis că-i perfect de confortabil în condus şi-n poziţia în scaun.

Designul lui – interior şi exterior – a fost foarte apreciat şi de Adelina Iucal, designer de profesie. Ea a tot menţionat că e încântată de formele acestui Leaf de generaţie nouă, pe când precedentul n-o încântă deloc în aspect.

Ţinând cont şi de faptul că e un model nou, vândut oficial în Moldova, cu garanţie şi service acoperit, iar preţul lui e printre cele mai accesibile din tărâmul electricelor, noi zicem că noul Nissan Leaf e unul din cele mai interesante automobile electrice noi pe care le puteţi cumpăra azi în ţara noastră. Şi, marea concluzie e că acest nou Leaf e parte a unei noi ere a maşinilor electrice, care nu te mai stresează cu autonomia mică şi care-ţi oferă posibilităţi mai moderne de încărcare, inclusiv pentru vacanţe europene mai lungi, când ţi-ai putea încărca o mare parte din baterie în mai puţin de o oră.

Support Ukraine