Acest traseu, care trebuia să fie cândva prima autostradă a Moldovei, a rămas nefinalizat încă din anii 90 în punctul Porumbrei, iar legătura până la traseul Hânceşti-Cimişlia s-a făcut în acest răstimp printr-un traseu local prin satele Porumbrei, Iurievca şi Gradişte. Despre ideea iniţială, prin care acest proiect trebuia să devină o autostradă, am publicat un articol acum câteva luni.
Mai mulţi ani în urmă, s-a aprobat construcţia unui traseu mare, cu câte două benzi pe sens, sensuri separate fizic şi intersecţii denivelate în stil de autostradă între Porumbrei şi Cimişlia, construcţia având loc pe câmp, unde nu a mai existat anterior un traseul circulat. Astfel, după darea în exploatare, inclusiv după reconstrucţia celui de-al doilea sens de deplasare în zona Porumbrei se un segment deja existent, întregul traseul din Chişinău în Cimişlia ar trebuie să se desfăşoare pe un drum cu câte două benzi pe sens.
În inspectarea făcută acum, oficialii au declarat că acesta ar fi gata în raport de 74%. Totodată, aceştia au mai anunţat că finalizarea lucrărilor ar urma să aibă loc în luna august 2022 şi au promis că vor vizita şantierul mai des pentru a se asigura că lucrările se fac în ritmul promis.
ştiri asemănătoare