În acest comunicat sunt anunţate rezultatele a patru noi modele testate, printre care şi noile Dacia Logan şi Sandero Stepway. Partea alarmantă e că noile modele româneşti au luat un scor extrem de jos, de doar 2 stele, un record negativ pentru Dacia şi pentru cam toate ultimele modele testate de EuroNCAP în ultimii ani.
Ce s-a întâmplat, deci, cum a fost posibil una ca asta? Din păcate, din cauza aceloraşi erori tehnice a comunicatului publicat cu o zi mai devreme decât ar fi trebuit, nu putem vedea încă detalierea rezultatelor la teste, pentru a şti protecţia exactă oferită de cele două modele la fiecare capitol, însă din comunicat aflăm deja comentariul secretarului general al EuroNCAP, Michiel van Ratingen, cu privire la rezultatele celor două modele Dacia.
Paradoxul e că acesta recunoaşte că atât Logan, cât şi Sandero, oferă o protecţie respectabilă la protecţia adulţilor de la bord în toate scenariile de impact — frontal, lateral, din spate, pietoni, etc. Tot el afirmă că în mod normal această protecţie ar califica-o la un rezultat de 4 stele. Problema ar fi de la sistemul automatizat de frânare, care ar funcţiona doar pe bază de radar, fără o cameră adiţională, şi care ar reacţiona doar la alte vehicule, nu şi la pietoni sau biciclişti. De asemenea, cele două modele n-ar avea sistem de menţinere a benzilor în dotarea standard.
Se pare că aceste două „neajunsuri” au fost de ajuns să-l facă pe şeful olandez al EuroNCAP să aducă nişte remarci mai puţin ocolitoare, poate chiar niţel obraznice, celor de la Dacia, menţionând că acest test a demonstrat că sloganul Dacia, no frills — care s-ar traduce ca fără zorzoane, sau podoabe inutile, a fost aplicat şi la siguranţă. Acesta a ţinut să le transmită celor de la Dacia prin comunicatul său public că „siguranţa s-a mişcat mai departe”, iar progresele curente se fac mai ales prin tehnologii ce previn accidentele să se întâmplă. „Se pare că Dacia şi-a găsit un segment confortabil de piaţă, de care se ţine strâns, dar un rezultat de două stele e dezamăgitor chiar şi pentru un model bugetar”, a mai adăugat Michiel van Ratingen.
Ce părere ai de această de acest rezultat — este el unul oferit pe merit? Dar de criticile ieşite din comun aduse de şeful EuroNCAP?
ştiri asemănătoare