Golanul nu mai e golan, a crescut! Dacia Logan are acum o lungime de 4.396 mm, cu 50 mm mai mult față de generația precedentă, lățimea măsoară 1.848 mm (+115 mm) iar în înălțime a crescut cu 16 mm până la 1.501 mm. Garda la sol este de 135 mm.
Și Sandero a crescut, în lungime cu 19 mm (4.088) iar în lățime cu 115mm (1.848), însă e ceva mai scund având o înălțime de 1.499 mm (-31mm), garda la sol e cu 2 mm mai mică decât la Logan. În schimb Sandero Stepway are 174 mm înălțimea de la sol (clearence), iar față de modelul Sandero, e cu 10 mm ami lung și respectiv mai înalt (1.535).
În ce se traduc aceste cifre, este ușor să ne dăm seama, volum portbagaj mărit, spațiu interior din abundență, mai mult confort, etc. Că tot vorbim de confort, aflați că a crescut cursa pe care se poate ajusta înălțimea scaunului (+/- 35mm), este posibilă reglarea unghiului (+/- 2.1°) sau adâncimii volanului (+/- 25 mm), iar levierul schimbătorului de viteze este mai scurt, ceea ce cu siguranță vor aprecia viitorii proprietari.
Este adevărat că cifrele sunt greu de urmărit cu ochiul, însă nu-ți poate scăpa din vedere designul fluent al noilor modele. Mult mai dinamice, mai moderne și mai bine echipate, de ce nu. Chiar și în dotarea standard dispui de faruri LED, iar blocurile optice spate la fel, dispun de tehnologia LED. O altă premieră este acoperișul panoramic, oferit doar opțional și abia începând cu anul 2021.
Noi sisteme multimedia sunt puse la alegere, Media Control, Media Display și Media Nav. Media Control oferă un ecran TFT cu diagonala de 3.5 inch și, în stânga acestuia, un suport fizic pentru smartphone poziționat în fața șoferului, care se poate conecta la mașina prin USB sau bluetooth la noua aplicație Dacia Media Control.
Sistemul oferă acces rapid la radio, muzică, apeluri, mesaje, aplicații de navigație sau sisteme de recunoaștere a vocii precum Siri sau Android. De asemenea, sistemul Media Control include doua boxe, bluetooth și conexiune USB.
Următorul, sistemul Media Display vine deja cu un un ecran touch cu o diagonală de 8 inch ușor orientat spre șofer. Oferă suport prin cablu pentru Android Auto și Apple CarPlay. Există și un tab nou în meniu numit "car", acolo unde șoferul poate accesa setări specifice pentru sistemele de asistență.
Iar sistemul Media Nav include în plus comparativ cu Media Display sistem de navigație și compatibilitate wireless cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay, iar pentru cei preocupați de calitatea sunetului aflați că numărul boxelor a ajuns la șase.
Sistemul de aer condiționat, inclus pe noile modele Dacia, poate fi accesat prin intermediul ecranului digital, iar scaunele cu încălzire ar putea fi disponibile chiar în versiunea standard, asta însă în funcție de piața pentru care sunt destinate, în unele țări această funcție va fi opțională.
S-a pus un accent sporit și pe latura practică a mașinii. De exemplu portbagajul, volumul căruia a crescut cu 18 litri în cazul Logan-ului, este echipat cu un sistem de depozitare inedit, alcătuit din panouri ce permit secționarea spațiului pentru a asigura transportul mai sigur ale unor obiecte.
Și despre motorizări să vorbim că astea probabil îi interesează pe cei mai mulți dintre voi. Deci, sunt doar trei unități, toate pe benzină, diesel-ul este exclus, iar cutia de viteze automată este un CVT, adică transmisie variabilă continuă.
1.0 litru volum, trei cilindri, aspirat natural, 65 de cai putere și transmisie manuală, această garnitură este disponibilă dacă se bifează varianta SCe65.
TCe90, același motor, cu același volum, dar în varianta turbo, vine să ofere deja 90 de cai putere și poate fi echipat cu o cutie de viteze manuală în șase rapoarte sau CVT.
Și ultimul, TCe 100 ECO-G, nu e în patru cilindri, la fel în trei pistoane și cu un volum de 1.0 litru. Este singura unitate care poate fi alimentată cu gaz petrol lichefiat, GPL, fără să apelezi la ateliere locale care să-ți realizeze conversia.
Deci asta ar putea fi opțiunea NR 1 în Moldova, în condițiile în care Dacia nu oferă nici o motorizare diesel. Versiunea cu GPL va avea un rezervor adițional, de 50 de litri, montat în locul roții de rezervă, este mai eficient și înregistrează un nivel redus de emisii nocive (11% mai puțin) comparativ cu un motor pe benzină similar. La reducerea emisiilor contribuie și cutia CVT, ce înlocuiește transmisia Easy-R.
Pe partea de tehnologii și sisteme de siguranță, noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway vin cu următoarele:
- 6 Airbaguri
- Emergency Brake Assist: activ între 7 și 170 km/h, sistemul frânează automat pentru a evita un impact iminent cu o mașină staționară sau în mișcare aflată în față.
- Blind Spot Warning: sistemul este activ la viteze între 30-140 km/h și avertizează șoferul de riscul unei coliziuni cu un alt vehicul aflat lângă sau în spate în momentul schimbării benzii de circulație. Sistemul de detecție este compus din patru senzori (doi în față, doi în spate) care detectează obiecte în mișcare, inclusiv mașini și motociclete;
- Park Assist: acest sistem oferă avertizări audio și vizuale în timpul manevrelor de parcare;
- Hill Start Assist previne plecarea involuntară cu spatele, pentru mai mult de două secunde când șoferul ridică piciorul de pe pedala de frână pentru a apăsa accelerația;
Ați aflat despre dimensiuni, nivele de echipare, motorizări, ați văzut poze și aveți și imagini video, dar nu vă vom spune deocamdată care sunt prețurile. Urmează să le aflăm!
ştiri asemănătoare