Or, de obicei deservirea la acest parcurs este cea mai scumpă de până acum, unele modele necesitând schimbarea primelor consumabile mai costisitoare, precum curele de transmisii sau uleiuri mai speciale.
Ilie TomaÎn ultima relatare despre Karoq-ul redacţional vă anunţam că maşina a trecut de 60,000 km şi vă promiteam să revenim cu un articol detailat despre deservirea făcută la 60 mii. Or, de obicei deservirea la acest parcurs este cea mai scumpă de până acum, unele modele necesitând schimbarea primelor consumabile mai costisitoare, precum curele de transmisii sau uleiuri mai speciale.În cazul lui Skoda Karoq 2.0 TDI 150 CP 4x4 DSG, deservirile se fac la fiecare 15,000 km pentru automobilele cumpărate şi exploatate în Moldova, prin urmare, vizita la 60 mii km parcurşi este cea de-a patra pentru automobilul redacţional. În momentul în care am mers la service-ul oficial Skoda Moldova, nu ştiam exact ce consumabile va fi nevoie să schimbăm, dar până acum nu schimbasem decât filtre şi uleiul de motor de fiecare dată. Nici măcar plăcuţe de frână nu schimbasem de când e nou automobilul.
Ni s-a spus că nu e nevoie de schimbat cureaua de transmisie a motorului, şi vorbim aici de cureaua aia care pune în mişcare generatorul şi alte câteva componente ataşate de motor. Se pare că termenul de exploatare a ei pe aceste motoare noi TDI e mai mare. Am întrebat şi de uleiul în cutia DSG, dacă nu trebuie schimbat. Ni s-a spus că spre 100 mii km abia vom discuta acest subiect, până atunci nu e cazul. Cu alte cuvinte, deservirea de la 60 mii km e identică celei de la 30 mii km pentru Karoq — când a fost nevoie să schimbăm şi filtrul de combustibil —, iar pe lângă asta se verifică doar plăcuţele şi discurile de frână, pentru a verifica dacă e nevoie să se schimbe şi ele.
Prin urmare, s-a schimbat uleiul de motor, cantitatea de ulei care se toarnă la acest motor fiind de 5 litri. Pe lângă asta, s-au schimbat toate filtrele necesare: filtrul de aer în admisie, filtrul de ulei, filtrul de polen pentru sistemul de climatizare şi, aşa cum spuneam mai sus, filtrul de combustibil diesel, care se schimbă la fiecare 30,000 km. Starea lui a fost exact ca la 30,000 — fără impurităţi fizibile, fără vreo problemă, maşina continuând să se alimenteze cu acelaşi carburant şi până astăzi — motorină Extra de la staţiile Petrom Moldova.
Noi am lăsat de această dată maşina la service fără a mai asista acolo, din lipsă de timp. Aşa că am fost sunaţi să ni se spună că ar fi nevoie de schimbarea plăcuţelor de frână pe puntea spate, întrucât mai au o rezervă mică şi-n scurt timp oricum va fi nevoie să revenim. Am acceptat schimbarea, iar setul de plăcuţe originale costă 1,894 lei. Preţul nu e nici foarte mic, nici exagerat, însă mai usturător ni s-a părut apoi preţul care era facturat pentru lucrările de înlocuire a acestor plăcuţe — 504 lei.
Alte lucrări sau intervenţii n-au fost necesare la această vizită la service. Manopera a însumat, astfel, 2,372 lei. Pentru consumabilele obişnuite, plus plăcuţele de frână, suma a fost de 5,868 lei, iar astfel suma totală facturată pentru această vizită la service a fost de 8,240 lei.
Costuri deservire tehnică nr. 4 Skoda Karoq (60,000 km), service Skoda Moldova:
Astfel, costurile totale de deservire tehnică de la 0 la 63 mii km, cât are cum Skoda Karoq, au totalizat 24,549 lei. Într-un ritm normal de condus, un parcurs de 63 mii km ar fi atins cam în 3 ani, ceea ce ar rezulta cam 8 mii lei pe an în deservirea tehnică exemplară a maşinii.
S-au făcut verificări şi la suspensie. Starea ei este impecabilă peste tot, deci nu a fost nevoie de vreo intervenţie. Nici alte probleme nu putem acuza — Skoda Karoq funcţionează şi merge ireproşabil, iar eu, de fiecare dată când ajung să urc din nou la volanul ei, chiar dacă o fac imediat după sedanul premium din redacţie, mă conving oricum că un model superb de reuşit, mai ales în dotările generoase ale acestui exemplar. Sistemul multimedia, toată interacţiunea cu Apple CarPlay, posibilitatea de comenzi vocale — îţi dau toate imediat senzaţia unei maşini foarte hi-tech.
Totuşi, avem şi o mică problemă de rezolvat, care n-a apărut din cauza maşinii, ci din cauza felului în care sunt drumurile noastre. E vorba de o piatră ce sărit în parbriz de la un camion de pe contrasens şi a lăsat o urmă ca un punct în sticla parbrizului. Karoq are asigurare CASCO pentru asemenea situaţii, aşa că ne-am adresat la compania de asigurări pentru a documenta cazul.
Compania a documentat şi a procesat dosarul destul de repede, făcând şi achitarea către service-ul Skoda în termenii corecţi, cam prin iunie, la vreo două săptămâni după documentare. După care cei de la service-ul Skoda nu ne-au mai sunat, până când, între mai multe plecări, n-am sunat eu în august la ei, să văd care e situaţia. Parbrizul nou era deja comandat şi livrat, dar am programat vizita la service abia pentru luna septembrie, se vede că e destul de aglomerat rândul la asemenea lucrări de caroserie. Oricum, în curând Karoq va primi un parbriz nou, exact ca şi cel cu care a ieşit din uzină.
Suntem mulţumiţi de Skoda Karoq 2.0 TDI 4x4 în acest moment, după mai mult de un an de exploatare? Da! Un mare, mare da! Ne place Karoq anume în asemenea ipostază cu suspensie multilink pe spate, cu motor de 150 CP şi 340 Nm, cu tracţiune integrală, cu dotări generoase la interior şi senzaţia unui SUV cu adevărat consistent.
ştiri asemănătoare