Urmele acestor lovituri certifică o viteză relativ moderată de impact, ceea ce ne duce cu gândul că motivul acestui accident a fost fenomenul cunoscut drept gheaţă neagră. Atunci când afară sunt temperaturi de circa 2 grade Celsius, cum ar fost astă-noapte în Chişinău, iar umiditatea e mare în aer, podurile sunt de obicei suprafeţe mai reci, din cauza faptului să sunt suspendate în aer, iar astfel asfaltul, care are aderenţă până la pod, devine brusc acoperit pe pod cu un strat invizibil de gheaţă, nu foarte gros, dar suficient cât să destabilizeze un automobil. Credem că astă-noapte pe acest pod a fost un început al acestui fenomen, care a şi generat alunecarea Toyotei şi accidentarea ei.
Fenomenul poate fi evitat doar prin reducerea vitezei pe pod, ţinând cont că asemenea fenomene pot apărea în asemenea condiţii. Podul de la Ismail e mai riscant din această privinţă, întrucât intrarea pe el se face, practic, cu un viraj denivelat, care solicită şi mai mult aderenţa pe lateral a maşinilor.
Vezi mai jos un filmuleţ surprins în momentele de după impactul de astă-noapte.
ştiri asemănătoare