Deseori prin anunțurile de vânzare automobile, în descriere poți citi fraza "recent importat, nu a fost plimbat prin Moldova". Iar asta ar trebui să fie un argument imbatabil pentru cei ce-și doresc un automobil rulat, dar într-o stare foarte bună. Se prezumă că mașinile importate din Europa au avut parte de un tratament mai bun, dar și de drumuri mai bune, astfel că vor sluji multă vreme noilor săi proprietari.
Această regulă nu funcționează însă tot timpul, iar drept dovadă sunt pozele de mai jos. Un BMW X5 din generația a treia, (cod caroserie F15), a fost importat în țara noastră la fel, ca o mașină bună. Mare a fost dezamăgirea când motorul a refuzat să mai pornească, iar odată "deschis" au descoperit asta!
Toate componentele motorului erau acoperite cu o substanță lichidă, neagră și vâscoasă, zici că era smoală, care practic a blocat orice tentativă de funcționare a propulsorului diesel cu patru cilindri. Acea substanță era de fapt în trecut ulei de motor, care însă a rămas în motor pentru mai mult de 10.000 de kilometri.
Mecanicii estimează că ar fi chiar și mai mult de 30.000 de kilometri, pentru că au mai văzut astfel de motoare cu schimb de ulei întârziat, doar că unele au putut fi salvate și circulă și astăzi pe drumurile din țară. X5-ul însă, nu a avut parte de același noroc iar proprietarul va trebui să îi caute o inimă nouă.
Așa arată excepția de la regula cu "mașini bune importate din Europa", când economia de bani s-a transformat ușor într-o pierdere.
ştiri asemănătoare