Podul se află în reconstrucţie capitală din luna iulie 2021, iar de curând ASD a promis că inaugurarea lui va fi realizată în termen, până la finele lunii decembrie.
Podul trece deasupra traseului R4 şi totodată deasupra râului Ichel, fiind parte a traseului M1pe porţiunea Chişinău-Dubăsari. Imagini cu podul, surprinse înainte de surpare, arată că peretele care s-a surpat acum era format din pietriş prins în carcase realizate dintr-un soi de plasă metalică, fără o susţinere solidă între ele şi fără vreun agent de coagulare. Prin urmare, dalele mari de beton montate deasupra nu au mai putut fi susţinute de acest perete, iar inevitabilul s-a produs.
Am solicitat azi dimineaţă un comentariu de la Administraţia de Stat a Drumurilor pe marginea acestei situaţii şi până la ora redactării acestui articol nu am primit o reacţie. Cel mai probabil, podul va fi reparat din banii antreprenorului, da problema e, că dacă se va folosi aceeaşi metodă, reparaţia va fi una temperată, până la următoarea surpare. Suma contractului ce conţinea reparaţia podului, conform informaţiilor menţionate anterior de ASD, era de 16 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 800 mii euro.
ştiri asemănătoare