Surse: Trei modele Renault vor fi scoase din producţie. Unul va face loc pentru noul Kadjar cu şapte locuri

Acum 3 ani, 10 luni - 19 Mai 2020, autoblog
Surse: Trei modele Renault vor fi scoase din producţie. Unul va face loc pentru noul Kadjar cu şapte locuri
Renault se pregătește să reducă substanțial gama sa de vehicule prin retragerea de pe piaţă a unor modele bine cunoscute, ca parte a planurilor de reducere a costurilor, scrie în exclusivitate agenţia Reuters, citând patru surse din industrie și aproape de producătorul francez de automobile.

ompania, zguduită de decăderea din funcţie a fostului CEO Carlos Ghosn și de piedicile de pe principalele sale piețe, urmează să detalieze la sfârșitul lunii curente modul în care își propune să reducă costurile cu două miliarde de euro în următorii trei ani. Aceasta va coincide cu o conferinţă de presă organizată de partenerul Nissan, în care îşi va anunţa propria strategie actualizată, pe 28 mai, și care ar trebui să cuprindă pasul de părăsire sau de neacordare de atenţie prioritară pieţei europene, urmând să se concentreze asupra Statelor Unite, Chinei și Japoniei.

"Proiectul nu este încă complet bătut în cuie, dar modele ca Espace, Scenic și Talisman ar trebui să fie deja considerate casate din programul de produse de viitor. Producţia şi dezvoltarea ulterioară, dar şi a unor noi generaţii, va fi cel mai probabil stopată. Pe scurt, mai puține monovolume și sedanuri, dar un accent mai mare pe crossovere şi SUV-uri", a declarat una dintre surse pentru Reuters.

Concernul Renault se angajase deja într-o revizuire a gamei sale de maşini în 2009, dar mai are între 45 și 50 de modele în catalogul său, cele de sub branduri precum Dacia, RSM, Lada și Alpine. Renault, care anul trecut a înregistrat prima sa pierdere netă în 10 ani și a fost lovită puternic, ca şi colegii săi, de criza coronavirusului, a refuzat să comenteze informaţiile din surse, ceea ce denotă că nu le neagă.

Producătorul de automobile, care este deținut în proporţie de 15% de statul francez, negociază un pachet de ajutor de 4-5 miliarde de euro cu guvernul de la Paris pentru a rezista impactului scăderii vânzărilor și producției din cauza pandemiei.

PSA, concurentul francez al Groupe Renault, a călcat pe o cale similară în urmă cu șase ani, când a anunțat că va reduce numărul modelelor sale de la 45 la 26 în gamele celor trei branduri principale, cu scopul de a economisi 300 de milioane de euro pe an.

"Renault este mult mai internațional decât compatriotul său, ale cărui vânzări rămân concentrate asupra Europei. Dar chiar dacă diversitatea geografică a Renault este factorul din spatele numărului mare de modele, acest nivel nu mai este sustenabil", a declarat o altă sursă.

Modelul Espace, care s-a vândut în 1.3 milioane de unități de la momentul lansării sale în 1984, este primul şi principalul "candidat în outsideri". Mașina a devenit purtătorul standard, cel puțin în Europa, pentru segmentul de vehicule de tip "multiple purpose" (MPV). Cea de-a cincea generație a modelului, care a fost lansată pe piață din 2015, s-a luptat însă cu concurența din partea SUV-urilor, iar vânzările sale au scăzut cu 21% anul trecut, la doar 10.000 de unități.

Espace, precum și monovolumul compact Scenic, un alt fost bestseller a Renault, ar putea face loc noii generaţii Kadjar, un SUV construit în Spania care va exista într-o variantă cu cinci locuri pentru pasageri, dar şi într-una nouă cu şapte, au declarat două surse pentru Reuters!

Aceste două modele MPV, precum și Talisman, sunt toate construite în fabrica Renault din Douai, în nordul Franței. Dacă vor fi scoase din producţie, oricum uzina va rămâne activă pentru că este planificată asamblarea a două modele noi bazate pe noua platformă electrică a alianței Renault-Nissan. Pentru a reduce costurile și a-și spori rentabilitatea, Renault intenționează, de asemenea, să extragă mai multe sinergii din alianța sa cu Nissan și Mitsubishi, să vândă active imobiliare și să închidă operațiunile pe piețe care i-au adus doar pierderi, precum China.

CEO-ul interimar Clotilde Delbos a declarat că nu va exista un tabu în reducerea costurilor, stârnind temeri privind reducerea locurilor de muncă și închiderea fabricilor. Acest lucru va fi probabil sensibil din punct de vedere politic în Franța, în special când grupul se află în discuții despre un ajutor de la stat.

Support Ukraine