„Am întrebat de ce oamenii folosesc rapoartele de istoric auto, ce le place la serviciul nostru, cum văd piața vehiculelor uzate din țara lor și cum cumpără mașini second-hand”, spune Rokas Medonis, CEO carVertical, potrivit unui comunicat al companiei, transmite Știri.md.
Potrivit studiului carVertical, doar 45% dintre șoferii din România știu ce este un VIN și au verificat istoricul unei mașini înainte de a o cumpăra, sugerând că mulți cumpărători încă mai au încredere în norocul lor atunci când cumpără un vehicul second-hand. Întrucât 26% dintre români cheltuiesc între 1.000 și 3.000 de euro pentru o mașină, ei riscă să sufere pierderi semnificative în cazul unei afaceri proaste.
Pe lângă informațiile despre diferențele dintre utilizatorii de la o țară la alta, rezultatele au arătat, de asemenea, că rapoartele de istoric al vehiculelor sunt încă văzute ca un serviciu pentru pasionați și experți.
„După cum se dovedește, mulți dintre utilizatorii noștri sunt, în general, destul de pricepuți la tehnologie – și, deși ne iubim comunitatea de pasionați, misiunea carVertical este de a face piața vehiculelor second hand sigură și atractivă pentru șoferii obișnuiți care ar putea să nu fie interesați de aspectele tehnice ale mașinilor”, explică Rokas Medonis.
Compania dorește să sublinieze faptul că verificarea istoricului unui vehicul este importantă nu numai pentru cei care doresc să cumpere un vehicul. Poate fi util și pentru proprietarii care încearcă să-și mențină vehiculele în formă, precum și pentru vânzători.
Drumul lung către o piață mai transparentă a vehiculelor second hand
carVertical subliniază transparența ca principala misiune a companiei și vede schimbările ca pe un pas în această direcție. Cu toate acestea, CEO-ul carVertical spune că mai au un drum lung de parcurs: „Rapoartele de istoric al vehiculelor sunt importante, dar nu sunt suficiente. În cele din urmă, trebuie să îmbunătățim calitatea vehiculelor de pe piață, ceea ce înseamnă, în primul rând, educație despre întreținere adecvată. În al doilea rând, înseamnă să găsim noi modalități și să construim noi instrumente pentru a face ca datele auto să funcționeze pentru noi.”
„În calitate de lideri de piață când vine vorba de inovare, ne propunem să deschidem o cale către transparență pe care toată lumea o poate urma”, spune Medonis.