Kushaq este primul model ce a văzut lumina zilei în cadrul strategiei India 2.0, pe care Skoda l-a pregătit pentru extinderea Volkswagen Group pe piața acestei țări.
Pentru început, menționăm că SUV-ul dedicat indienilor împarte multe caracteristici cu Kamiq. Similaritățile vizuale cu modelul european Kamiq sunt vizibile cu ușurință, chiar dacă Kushaq este ceva mai mic. SUV-ul înregistrează 4.221 mm lungime, 1.760 mm în lățime, iar în înălțime măsoară 1.612 mm. Ampatamentul de 2.651 mm, se traduce într-un spațiu util generos pentru ocupanți. Și portbagajul înregistrează dimensiuni generoase, volumul acestuia măsoară 385 de litri sau 1.405 litri cu bancheta spate rabatată. Garda la sol este de 188 mm, aceeași ca la Kamiq. Kushaq este însă mai înalt decât fratele european, măsurând 1.612 mm față de cei 1.531 mm în cazul lui Kamiq.
Modelul se bazează pe platforma MQB-A0-IN, o versiune simplificată și mai ieftină a arhitecturii modulare globale adaptate de Skoda pentru piața locală. Modelul va fi comercializat exclusiv în India, tot aici va fi și asamblat.
Chiar dacă interiorul a păstrat aspectul general, torpedoul este regândit. Sistemul de climatizare este controlat prin intermediul unui ecran tactil, grilele de ventilație sunt ceva mai mari decât la modelele europene, pentru a putea distribui un flux de aer generos în condițiile climei locale. Până la șase airbag-uri pot fi instalate în interior. Diverse funcții Simply Clever pot fi întâlnite în interior. Astfel, în habitaclu se regăsesc o mulțime de spații pentru depozitare, care au un volum cumulativ de 26.2 litri.
Display-ul central al sistemului multimedia este de 7 inci, opțional se poate comanda un afișaj de 10 inci. Imaginea e completată de volanul cu două spițe, încărcător wireless pentru telefon, lumină ambientală, inserții cromate și scaune ventilate cu tapițerie din piele.
Suspensia a fost gândită în particular pentru drumurile din India, diverse elemente de protecție din plastic sunt disponibile pe aripi, pentru un plus de protecție față de noroi și pietre. Disponibile sunt jante dimensionate la 16 și 17 inci.
Pentru caroserie se poate opta pentru una din nuanțele Candy White, Reflex Silver, Carbon Steel, Red Tornado, Orange Honey, ultima culoare fiind exclusivă pentru piața din India.
Gama de motorizări este formată din două motorizări pe benzină, doar tracțiunea față este disponibilă pe Kushaq. Motorizarea incipientă este formată dintr-un motor turbo de 1.0 litri volum, cu trei cilindri, care dezvoltă 115 CP și 175 Nm, care poate fi conectată la o cutie de viteze manuală cu șase trepte, fie unei transmisii automate cu tot atâtea rapoarte.
Al doilea agregat are o capacitate cilindrică de 1.5 litri volum, ce oferă 150 CP și 250 Nm de cuplu, care vine standard cu aceeași cutie de viteze manuală cu șase trepte, sau una automată cu șapte rapoarte.
Debutul comercial al SUV-ului este preconizat pentru luna iunie a anului curent. Prețurile nu au fost anunțate. SUV-urile vor fi produse la uzina de la Pune, gradul de piese produse local va atinge 95%. Chiar și motoarele vor fi fabricate în India. Volkswagen își va cimenta în continuare poziția pe piața hindușilor, urmând să dezvăluie în scurt timp și modelul Taigun, dar și versiunile dedicate Indiei ale lui Virtus.