Şi tocmai de când porţiunea dintre Chişinău şi Străşeni a fost reparată şi a devenit mai lată, cu câte două benzi pe sens, s-a mărit rapid şi numărul de accidente grave pe această porţiune, mai ales în zona de după orăşelul Vatra, spre Cojuşna şi mai departe. Un video expediat la redacţie de către un vizitator, filmat de camera lui de bord, arată unul din motivele frecventelor accidente.
Aşadar, şoferul automobilului care avea şi cameră de bord circula cu viteză regulamentară, după cum se poate vedea şi din imagine, în direcţia Străşeni. La un moment dat, din direcţie opusă, pe contrasens iese la depăşire o dubiţă Mercedes Sprinter, apărând frontal în faţa sa şi impunându-l să reacţioneze printr-o manevră de ocolire bruscă spre dreapta, de genul celor din testul elanului. Impactul a fost evitat în ultimul moment, dar şoferul şi pasagerul său tot s-au ales cu o sperietură zdravănă.
De mai multe ori, însă, am spus că drumul ăsta are mai multe carenţe de proiectare, ca el să fie cu adevărat sigur. Chiar şi marcajul, linia continuă între sensuri, ar trebui să fie dublă pe porţiunea din imagini, odată ce există două benzi pe fiecare sens. Pe lângă asta, la asemenea trasee mari, de obicei e prevăzut deja un spaţiu separator între sensuri, eventual cu bare metalice, ca sensurile de mers să nu se interpătrundă între ele, cum există în prezent pe traseul M2 spre Orhei. Iar zonele intersecţiilor sunt şi mai prost proiectate, fiind pur şi simplu pur în vârf de deal, cu vizibilitate scăzută, fără a crea vreo insuliţă de siguranţă pentru virarea la stânga. Sigur, toate astea nu justifică nicidecum maniera de condus a şoferului de Sprinter, dar odată ce drumul ăsta a fost reproiectat şi s-au investit atât de mulţi bani publici în el, cei care l-au proiectat trebuiau să aplice aceste standarde moderne de minimizare a riscurilor de accidente. Până atunci, avem mult prea des asemenea situaţii de risc, multe din care ajung şi la tragedii.
Vezi mai jos întregul moment surprins de camera de bord.
ştiri asemănătoare