Renault a lansat noul Symbioz, un SUV hibrid mai compact decât Austral, care se inspiră de la clasicele Renault 16, Espace şi mai ales primul Scenic

Acum 7 luni, 2 săptămâni - 6 Mai 2024, Piata Auto
Renault Symbioz
Renault Symbioz
Renault a avut adeseori în istoria sa lansări de modele care erau atât de neobişnuite în forme şi conceptul pe care-l aduceau, încât fie defineau un nou segment, fie aduceau un model foarte diferit şi condimentat într-un model deja existent. Acum Renault spune că mai face un asemenea pas ambiţios prin lansarea noul Symbioz.

Designerii Renault spun că noul model se inspiră de la 3 mari creaţii marcante în istoria mărcii franceze. În primul rând, e vorba de Renault 16, un model lansat în 1965, cu o caroserie neobişnuită mai ales prin unghiul posteriorului său. Maşina avea un hayon ce oferea acces în portbagaj, ceea ce era neobişnuit la acea vreme, iar bancheta spate putea fi reglată în mai multe poziţii, inclusiv una de vacanţă, când drumurile erau lungi, iar bagajele multe la număr.

Apoi în anii 80, Renault a lansat primul Espace, un model care aducea o formă de monovolum şi la doar 4,25 metri lungime putea adăposti până la 7 oameni la bord.

Apoi, în anii 90 a venit şi primul Renault Scenic, un model compact, dar excepţional de universal în modurile în care putea fi exploatat, având şi multiple premii la timpul său pentru soluţiile ingenioase de la interior. Mai târziu, a apărut şi varianta derivată Scenic RX4, care era efectiv primul SUV compact al mărcii Renault.

Ei bine, acum noul Renault Symbioz se inspiră din toate aceste creaţii remarcabile şi spune că revoluţionează din nou. Partea de inspiraţie o fi adevărată, doar că elementele preluate sunt relativ puţine, cum ar fi linia oblică a montantului spate, care repetă unghiul de la Renault 16. E păstrată şi dimensiunea generată şi ideea folosirii inteligente a spaţului.

Dar în esenţă, Renault Symbioz nu e decât un SUV nou, creat pe aceeaşi platformă CMF-B, modulară, folosită şi de Renault Captur. Modelul e creat pentru a se poziţiona între Captur şi Austral în gama Renault, având 4,41 metri lungime.

Singurul sistem de propulsie cu care debutează noul model e unul hibrid e-Tech, care poate funcţiona şi în serie şi în paralel şi care foloseşte acelaşi motor de 1,6 litri, aspirat, folosit şi pe alte modele similare de la Renault. Un electromotor are 36 kW, altul în rol de apendice are 18 kW, iar motorul cu ardere internă mai aduce 69 kW sau 94 CP. Cutia de viteze, apropo, are 4 trepte pentru motorul pe benzină şi 2 trepte pentru propulsia electrică.

Noul model francez, însă, va fi cu siguranţă unul eficient în consum datorită acestui sistem, mai ales că reuşeşte să aibă o greutate totală de sub 1.500 kg. Va fi practic şi va face uz de sistemul multimedia şi tehnologiile aferente, care sunt foarte bune la Renault în ultimii ani. Deci, cu siguranţă va fi un model cu adevărat interesant, doar că într-o lume cu atâtea SUV-uri, chiar şi în interiorul aceleiaşi game, e greu să mai motivezi apariţia unuia nou pentru viitorii consumatori, şi astfel a fost nevoie ca Renault să mai apeleze la modelele glorioase din trecut, invocând noi idei revoluţionare.

Ceea ce face Renault de fapt aici e să meargă pe calea Toyota în Europa, care a supraaglomerat gama sa cu SUV-uri de toate felurile, de la Corolla Cross, Yaris Cross, CH-R, RAV4 şi altele apropiate, toate hibride, şi culegere roade neaşteptat de mare în vânzările din Europa. Dacă înainte producătorii europeni se limitau cumva la câte un model pe segment, Toyota a arătat că poţi avea şi 2-3 SUV-uri aproape identice tehnic şi dimensional, pe care să le stilizezi un pic diferit, şi să vinzi cumulat mai mult. Şi nu e de mirare, deci, să vedem acum un Symbioz atât de apropiat de Austral.

Support Ukraine