Am auzit cu toţii de recall-uri masive pentru înlocuirea unor componente problematice pe cheltuiala producătorului — fie că e vorba de înlocuirea de airbag-uri, componentele electrice, pompe, senzori, conducte şi orice vă mai poate veni în când. Regula de aur e să schimbi total piesa problematică, preferabil cu una care a beneficiat de inginerie nouă care să excludă total problema apărută.
Şi Lada a anunţat un recall pentru modelul XRay. Problema vine de la capota maşinii, care are riscul sporit de a rugini în locul în care ea contactează cu cauciucurile de aliniere la închidere. S-au înregistrat deja o mulţime de cazuri în care vopseaua a căzut din aceste puncte de contact, iar unele din maşini au şi reuşit să dezvolte rugină în aceste locuri vulnerabile ale capotei.
Recall-ul anunţat de Lada vine şi cu directiva de rigoare către centrele de deservire, care explică soluţia tehnică gândită de producător pentru acest recall, care vizează 94,516 exemplare Lada X-Ray. Maşinilor le vor fi aplicate... abţibilduri de protecţie pe capote, în acele puncte de contact, adică nişte pelicule transparente, care să protejeze vopseaua. Dacă vopseaua a reuşit să cadă din acel punct, dar rugina încă n-a apărut — cei de la service sunt instructaţi să vopsească punctul cu peria, dar fără alegerea exactă a culorii. Cel mai probabil se va recurge la o nuanţă apropiată. Şi, în fine, dacă vopseaua e căzută şi capota e deja afectată de rugină, atunci cei de la service-urile Lada vor roade rugina, apoi vor vopsi punctele tot cu peria, dar vor alege vopseaua de nuanţa exactă a maşinii. Şi numai dacă rugina a generat deja găuri în metal, capota va fi schimbată cu una nouă...