Specialiștii menționează că intersecțiile din Moldova sunt potențial periculoase, iar trecerile de pietoni sunt proiectate contrar regulilor, marcajul devenind invizibil după a doua ploaie.
Nici traseele reparate nu garantează șoferilor siguranța. Anual, pe drumurile din Republica Moldova, mor mii de oameni. Iar zeci de milioane de lei cheltuiți nu sporesc siguranța circulației rutiere, transmite currenttime.tv
Experții sunt convinși că problema constă în corupție, prouectare greșită și lipsa implicare a autorităților. Aceștia susțin că măsurile de asigurare a siguranței rutiere sunt confundate cu întreținerea drumurilor. De fapt, lucrările de întreținere a drumurilor ar trebui să includă atât lucrările rutiere, cât și înlocuirea indicatoarelor și a semnelor rutiere.
Iar când vine vorba de siguranța pe traseu, se presupune un ciclu complet de lucrări de înlocuire a carosabilului.
Documentele elaborate pentru organizarea ordinii pe drumurile din țară, de ani de zile se prăfuiesc pe rafturi. Traseul R6, care leagă municiipile Chișinăul și Bălți, este unul dintre cele mai periculoase din țară. În fiecare an, zeci de persoane își pierd viața pe tronsonul Chișinău-Orhei. Acest teren a fost dat în exploatare acum 6 ani. Atunci se presupunea că drumul va fi mai calitativ, dar efortul și banii cheltuiți nu au dus la siguranță. Trecerile pietonale sunt proiectate contrar normelor prevăzute, iar lipsa marcajelor, indicatoarelor și gardurilor sunt cele mai frecvente reproșuri ale specialiștilor.