Kamiq vrea să susţină şi mai departe succesul răsunător al celor două SUV-uri mai mari Skoda lansate în ultimii ani – Kodiaq şi Karoq – şi vine cu un limbaj de design similar, dar evoluat spre un caracter mai urban. Chiar şi blocurile optice înguste superioare par să se încadreze în acest tren al SUV-urilor mai compacte, care ţintesc spre cumpărători mult mai tineri. Şi, deşi Kamiq e un SUV în esenţă, acesta se poziţionează din start ca un model mai urban, fără prea mari pretenţii de offroad din ăla veritabil.
Noul SUV măsoară 4.24 metri lungime, dar promite un spaţiu interior mult mai mare decât am putea aştepta, în cea mai bună tradiţie a modelelor Skoda. În habitaclu, e prezent un display mare al sistemului multimedia, de 9.2 inch, care nu mai e încadrat în designul planşei, ci stă suspendat în afara ei. De asemenea, cadranele de bord sunt tot digitale, ecranul de acolo fiind chiar mai mare, aducând astfel o atmosferă şi mai hi-tech, numai bună pentru generaţii mai tinere de cumpărători. Dar şi asta e un stereotip – oare nu-şi doresc toţi cumpărătorii în zilele noastre maşini hi-tech, digitalizate şi capabile de o mulţime de chestii inteligente?
Deşi e compact în dimensiuni, Kamiq nu-şi neglijează ocupanţii spate. Acestea pot beneficia de guri de ventilare dedicate şi chiar de încălzire la scaune, nemaivorbind de ocupanţii faţă, care se pot bucura de aceeaşi opţiune, la care se mai poate adăuga şi un volan încălzit sau parbriz încălzit.
În gama de motoare se regăsesc mai multe alegeri interesante. Motorul incipient e 1.0 TSI, cu 3 cilindri şi 95 CP, cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte. Există şi o versiune mai puternică a aceluiaşi propulsor, de 115 CP, care poate fi cuplată cu o cutie manuală cu 6 trepte sau cu una automată cu 7 trepte (DSG). Cei ce-şi doresc mai multă forţă, pot opta pentru propulsorul 1.5 TSI, cu 4 cilindri, care livrează 150 CP şi 250 Nm, cuplat cu o cutie manuală sau automată.
Amatorii de motoare diesel au o singură alegere – propulsorul 1.6 TDI de 115 CP, cuplat cu o cutie manuală sau automată.
Partea mai curioasă e noua motorizare 1.0 G-TEC, unde G vine de la gaz natural comprimat, CNG. Aici motorul de 3 cilindri dezvoltă o putere maximă de 90 CP şi un cuplu de 160 Nm, fiind gândit să ruleze atât pe benzină, cât şi pe gaz metan comprimat. Deşi datele exacte de consum nu sunt deocamdată anunţate, putem intui o eficienţă foarte optimistă a acestui motor.
După cum puteţi observa, nu există versiuni cu tracţiune integrală, că doar Kamiq ne-a anunţat din start despre caracterul său urban. Însă garda la sol rămâne a fi mare, cu 37 mm mai mare decât cea a recent lansatei Skoda Scala, spre exemplu, aşa că o doză bună de capacităţi de aventurare ar trebui să rămână prezentă. Interesant e şi faptul că noua Skdoa Kamiq poate veni cu amortizoare adaptive, pentru o ţinută de drum impecabilă, apropiată de cea a unei maşini cu centru de greutate coborât.