Mercedes-Benz introduce noul C-Class All-Terrain, una dintre premierele pregătite pentru debut public la Salonul Auto de la München şi al doilea model din această linie dedicată după E-Class All-Terrain.
Noutatea este văzută ca o alternativă pentru cei care caută o maşină practică în locul unui SUV care este mare şi mai dificil de manipulat în off-road.
Caracteristici cheie:
- Comparativ cu un Mercedes C-Class Estate, noua variantă All-Terrain are dimensiuni ușor crescute. Este cu patru milimetri mai lung și măsoară în total 4.755 milimetri. Din cauza garniturilor arcurilor roţilor, lățimea este mărită cu 21 mm până la 1.841 milimetri. Garda la sol crescută cu aproximativ 40 mm face maşina înaltă de 1.494 mm.
- Dimensiunea standard a anvelopelor este de 225/55 R17 pe jante de 7.5Jx17 H2 ET 44.5, în timp ce unele de mărime 245/45 R18 pe jante 8Jx18 H2 ET 41 sau de mărime 245/40 R19 pe 8Jx19 H2 cu un offset de 41 mm sunt disponibile ca opțiuni.
- Capacitatea și variabilitatea compartimentului de încărcare rămân aceleași: de la 490 până la 1.510 litri. Spătarul banchetei din spate este rabatabil în proporții 40:20:40. Hayonul EASY-PACK inclus standard poate fi deschis sau închis convenabil prin simpla apăsare a unui buton, folosind butonul de pe cheia-breloc, comutatorul de pe ușa șoferului sau mânerul de pe hayon.
- Modelul are o grilă de radiator dedicată, bare distinctive cu elemente de protecţie, bosaje în nuanţă gri mată şi specificaţie AVANTGARDE pentru exterior şi interior. Scaunele cu un aspect de tapițerie specific AVANTGARDE asigură un nivel ridicat de confort și suport lateral. Volanul sport multifuncțional din piele neagră cu ornamente argintii este atractiv din punct de vedere vizual și permite o aderență confortabilă. Interiorul include, de asemenea, iluminare ambientală.
- Scaunele frontale pot fi dotate cu funcţie de masaj, iar al şoferului încă cu funcţie de masaj prin vibraţii. Pentru locurile din spate este disponibilă încălzire pentru prima dată.
- Panoul de instrumente a modelului şi ecranul central sunt ușor înclinate spre șofer cu șase grade. Clienții au de ales între o versiune de 10.25 inci sau de 12.3 inci. O nouă interfață “Offroad” a fost concepută pentru All-Terrain. Aceasta arată informații specifice, cum ar fi unghiul de înclinare, declinul și unghiul de direcție. Geo coordinatele și o busolă sunt, de asemenea, afișate.
- Suspensia modelului este formată pe puntea din faţă dintr-o construcție cu patru braţe, cu articulații de direcție puțin mai mari. O suspensie multi-link montată pe un suport de punte se găseşte în spate. Standard sunt instalate amortizoare adaptive – efectul de amortizare este adaptat după suprafața drumului în funcție de amplitudine.
- În plus față de modurile ECO, COMFORT, SPORT și INDIVIDUAL, All-Terrain are încă două moduri în sistemul DYNAMIC SELECT: OFFROAD pentru terenuri ușoare şi OFFROAD+ cu DSR (Downhill Speed Regulation) recomandat pentru terenuri mai dificile și abrupte. DYNAMIC SELECT adaptează caracteristicile motorului, transmisiei, direcției, ESP-ului și tracţiunii 4MATIC.
- Standard este oferit cu faruri LED High Performance, însă opţional poate avea un sistem DIGITAL LIGHT ca pe noul S-Class. Pentru noul C-Class All-Terrain acest sistem include un mod de iluminare specială pentru off-road. În timpul condusului pe terenuri uşoare iluminarea largă asigură faptul că șoferul poate vedea obstacolele mai devreme, chiar și atunci când virează. De îndată ce modul de conducere off-road este activat, se conectează şi această funcționalitate a farurilor. Funcția este activă până la 50 km/h și se oprește automat peste această limită.
- Modelul vine standard pregătit pentru a putea tracta o remorcă de până la 1.800 de kg. Un cârlig cu acţionare parțial electrică și o funcţie ESP trailer stabilisation sunt disponibile opţional. Un asistent de manevrare a remorcii este disponibil împreună cu acest plus opțional și cu Parking Package cu setul de camere la 360°.
- Evident dispune, după câte poate v-aţi dat seama, de tracţiune integrală 4MATIC. Sistemul distribuie standard 45% din cuplu pe puntea din faţă şi 55% pe spate. Cutia de viteze este una automată în nouă trepte.
- All-Terrain este disponibil fie cu motor pe benzină, fie cu motor diesel, fără să se anunţe pentru moment detalii. Primul este cu patru cilindri (M 254) şi are integrat un demaror-generator din a doua generație (ISG). Pentru o perioadă scurtă de timp, puterea motorului cu combustie poate fi mărită electric cu până la 20 CP. Dieselul OM 654 M are la fel patru cilindri şi face parte dintr-un sistem mild hybrid de 48 V.
- Ambele mai au funcţie de recuperare şi se pot deconecta în timpul mersului din inerţie. Totodată, electrificarea a permis utilizarea unui compresor electric de agent frigorific pentru sistemul de aer condiționat.
Modelul va fi disponibil pe piaţa europeană mai târziu în acest an.