Fiind fondatorul şi strămoşul segmentului automobilelor compacte, cu noua generaţie Golf vine să revoluţioneze clasa respectivă, dar şi întreaga industrie auto, fiind capabil să cucerească chiar şi cei mai pretenţioşi pasionaţi auto cu un nivel de echipare incipient extrem de generos. Metamorfozele suferite de Golf la nivel de design le-am descoperit în ştirea de ieri, iar acum vă invităm să aflaţi toate picanteriile tehnice, pregătite de ingineri pentru noua generaţie, or germanii au venit cu noutăţi savuroase!
Odată cu schimbul de generaţii Volkswagen Golf a fost lipsit de caroseria cu 3 uşi — noul model va fi disponibil doar în varianta cu 5 uşi, iar ulterior îşi va face apariţia caroseria break şi, cel mai probabil, o versiune cu capacităţi sporite în offroad. Bineînţeles, nu vor lipsi nici versiunile de performanţă, dezvoltate de specialiştii din cadrul Volkswagen R. Având la bază platforma modernizată MQB, noul Golf este cu 26 mm mai lung decât predecesorul, măsurând acum 4,284 mm în lungime, pe când în înălţime a devenit mai scund cu 36 mm, măsurând acum 1,456 mm. Lăţimea a rămas la acelaşi nivel de 1,789, pe când ampatamentul a fost mărit cu 16 mm, până la 2,636 mm. Modificările la nivel de caroserie au dus şi la o îmbunătăţire a coeficientului aerodinamic — 0,275 (0,29 anterior).
Am menţionat mai sus că noul Golf este capabil să uimească prin numărul de dotări incluse în versiunea entry-level. Astfel, hatchback-ul are incluse standard faruri şi blocuri optice spate full-LED, opţional fiind disponibilă tehnologia Matrix LED. La interior, indiferent de nivel de echipare, Golf 8 va dispune standard de cadrane de bord digitale cu ecran de 10.25 inch.
Consola centrală este dominată de ecranul sistemului multimedia de 8.25 inch, opţional fiind disponibil un ecran de 10 inch. Prin intermediul ecranului central pasagerii vor avea acces la toate sistemele incluse la bord, inclusiv sistemul automatizat de climatizare, inclus, de asemenea, standard pentru toate versiunile. Opţional la bord îşi poate face loc un head-up display color. Lista opţionalelor mai include un sistem automatizat de climatizare cu 3 zone şi sistem audio performant Harmat/Kardon.
Sistemul multimedia de la bord va beneficia de actualizări wireless prin intermediul conexiunilor internet, graţie tehnologiei eSIM incluse. Pe lângă comenzile tactile sunt disponibile comenzi vocale, iar în timp ce automobilul staţionează pasagerii pot viziona clipuri video şi filme, inclusiv online, prin intermediul sistemului de infotainment. Noul Golf oferă o sumedenie de posibilităţi de conectare cu smartphone-ul proprietarului, care poate servi şi drept cheie prin instalarea unei aplicaţii speciale.
Afară de cele menţionate mai sus, noul Golf dispune şi de o listă generoasă de sisteme de siguranţă activă. Astfel, hatchback-ul are inclus sistemul de frânare automatizată de urgenţă şi este primul model din gama Volkswagen cu sistemul Car2X inclus standard. Cel din urmă sistem permite automobilului să "comunice" în timp real cu infrastructura urbană, precum semafoarele, şi cu alte automobile echipate cu acelaşi sistem. Menirea Car2X este de a securiza traficul rutier prin transmiterea informaţiei utile din timp, precum un accident rutier în cale, sau drum în reparaţie.
Opţional clienţii pot bifa sistemul IQ.Drive, ce include un cruise control adaptiv cu asistent de menţinere a benzii de circulaţie, un soi de pilot semi-automat, ce poate rula la viteze de până la 210 km/h. Sistemul va fi deactivat automat, însă, în caz că şoferul nu interacţionează cu volanul timp de 15 secunde. Din start clienţii vor putea achiziţiona pachetul de modificări exterioare cu kit aerodinamic agresiv R-Line, iar pentru cei ce-şi doresc senzaţii tari în condus este disponibilă suspensia adaptivă DCC.
Din momentul lansării Volkswagen Golf va fi disponibil cu 8 motorizări. Pentru versiunile incipiente este prevăzut benzinarul turboaspirat cu 3 cilindri 1.0 TSI, disponibil în versiunile de putere de 90 CP şi 110 CP. De la predecesor noul Golf a moştenit benzinarul turboaspirat cu 4 cilindri 1.5 TSI, cu 130 sau 150 CP la activ. Propulsorul respectiv promite o eficienţă maximă graţie funcţiei de deconectare a doi cilindri în timpul unui ritm de condus mai lejer. Motoarele se cuplează la noua cutie manuală cu 6 rapoarte, sau la cutia DSG cu 7 rapoarte şi ambreiaj dublu. Potrivit informaţiilor neconfirmate oficial deocamdată, noul Golf va moşteni de la predecesor şi vechea unitate aspirată natural, cu injecţie multi-punct 1.6 MPI pe anumite pieţe.
Pentru prima dată Golf va fi disponibil cu motorizări de tip mild-hybrid — germanii oferă posibilitatea instalării unui generator-starter de 48V şi bateriei minuscule Li-Ion. Sistemul electric este disponibil pentru versiunile TSI cu 110, 130 sau 150 CP, echipate doar cu cutia robotizată. Versiunile mild-hybrid poartă indicile eTSI. Potrivit informaţiilor oficiale şi calculelor executate conform standardului WLTP, versiunile eTSI sunt cu până la 10% mai eficiente decât cele convenţionale, echipate doar cu motoare termice.
Pentru fanii motorizărilor diesel cei de la Volkswagen au pregătit o adevărată surpriză — un propulsor absolut nou, 2.0 TDI, disponibil în două versiuni de putere, cu 115 sau 150 CP la activ. Pentru varianta diesel de top este disponibil sistemul de tracţiune integrală 4Motion.
Germanii au pregătit alte două premiere importante al nivel de motorizări hibride — noul Golf va fi disponibil din start cu două sisteme plug-in hybrid. Cea incipientă, denumită Golf eHybrid are la activ 204 CP, pe când cea de top, numită Golf GTE, oferă 245 CP. Ambele versiuni utilizează benzinarul turboaspirat 1.4 TSI în tandem cu un motor electric. Motoarele electrice în ambele cazuri sunt alimentate de la o baterie de 13 kWh, pe când precedentul Golf GTE utiliza o baterie de doar 8.7 kWh. Constructorul nu a oferit detalii, însă, despre autonomia de care sunt calabile noile hatchback-uri hibride.
Volkswagen Golf rămâne a fi cel mai important model din gama germanilor. Acum 8 generaţii hatchback-ul a înfiinţat şi a definit segmentul automobilelor compacte, iar între timp rămâne a fi un lider pe propriul teren, cedând doar în faţa rivalului nipon Toyota Corolla. Aflat la apus de carieră, Volkswagen Golf 7 rămâne a fi cel mai solicitat automobil pe piaţa europeană, iar asta înseamnă că numele Golf va mai rămâne mulţi ani în industrie, chiar şi în ciuda electrificării masive.
Primele pieţe unde-şi va face apariţia Volkswagen Golf sunt cele din Germania şi Austria — aici compacta se va lansa până la sfârşitul acestui an. Ofensiva pe celelalte pieţe va demara la începutul anului 2020. Pe parcursul anului viitor Golf se va elege cu o serie de versiuni de performanţă, precum Golf GTI, GTI TCR, GTD şi, bineînţeles, Golf R.