Premieră mondială: Noua generaţie Renault Espace

Acum 1 an, 1 lună - 29 Martie 2023, autocar
Premieră mondială: Noua generaţie Renault Espace
În 1983, Renault lansase în premieră conceptul Espace: «voiture à vivre» . Acest model de referință a fost adesea imitat, dar niciodată egalat, motiv pentru care și-a câștigat statutul de mașină emblematică timp de cinci generații.

Acum, la 40 de ani distanţă de acel moment, Renault dezvăluie noul Espace, devenit un SUV cu cinci sau şapte locuri, care va continua ofensiva gamei producătorului francez pentru consolidarea poziției sale în segmentele C și D, ca urmare a scăderii popularității MPV-urilor şi cererii tot mai mari pentru maşini de teren.

Transformarea lui Espace a ajuns astfel la un apogeu. Dacă primele patru generații au fost monovolume cu drepturi depline, iar a cincea a fost un cross MPV, atunci noua interpretare este de crossover tipic, cu un aspect tradițional al capotei și dimensiuni apropiate.

Caracteristici cheie:

  • Trebuie de spus lucrurilor pe nume: noul Espace nu este un model independent cum au fost predecesorii, ci de fapt este o versiune alungită a noului Austral, care a debutat în urmă cu un an şi recent a ajuns şi în Moldova.De la capătul frontal şi mână la montanţii centrali aceste modele sunt practic identice, diferite fiind doar grilele de radiator şi formele barelor de protecţie.
  • Respectiv, Renault a urmat același drum ca și Peugeot cu ale sale 3008 și 5008. Așadar, noul Espace poate fi numit un concurent direct al lui Peugeot 5008.
  • În comparație cu modelul Austral, noul Espace este mai lung cu 212 mm (4.722 mm), iar ampatamentul său este întins cu 71 mm (până la 2.738 mm). În lăţime are 1.843 mm, iar în înălțime – 1.645 mm.Pentru comparaţie, predecesorul din 2014 avea 4.857 mm în lungime şi un ampatament de 2.870 mm, alături de o lăţime şi înălţime uşor mai mare. Deci, nu este surprinzător faptul că noutatea construită pe platforma modulară CMF-C/D este cu până la 215 kg mai ușor!
  • Espace poate avea cinci sau șapte locuri și nu trebuie de plătit în plus pentru al treilea rând. Al doilea rând este împărțit în două părți, care au o ajustare longitudinală independentă în intervalul a 220 mm, iar unghiul de înclinare a spătarelor variază în intervalul a 31 de grade. Fiecare pasager de pe fiecare loc va avea acces la un port USB-C.
  • Dacă precedentul Espace punea la dispoziţie 247 de litri după rândul trei de scaune, noul doar 159 de litri. Capacitatea maximă a suferit, de asemenea: în versiunea cu cinci locuri, volumul maximal a fost redus de la 2.101 la 1.818 litri, iar în versiunea cu șapte locuri – de la 2.035 la 1.714 litri.Cu toate acestea, dacă luăm în considerare volumul compartimentului din spatele celui de-al doilea rând de scaune, noul crossover câștigă: 777 litri (cu scaunele mişcate la maximum în faţă), comparativ cu cei 680 de litri (pentru versiunea cu cinci locuri) sau 677 vs 614 litri pentru cea cu șapte locuri.
  • Un hayon acţionat electric vine standard.
  • Espace are un echipament destul de bogat, multe dotări ale căruia pe Austral sunt opţiuni. De exemplu: jante de 19 inchi, faruri LED adaptive (cu secțiuni Matrix ale fazei lungi) sau un head-up display de 9.3 inchi.Cockpit-ul OpenR are o diagonală a tabloului de bord de 12.3 inchi și o tabletă verticală a sistemului media de 12.0 inchi.
  • Opţional sau standard în funcţie de echipare este un interior cu tapiţerie de piele, inserții de furnir din lemn și scaune frontale reglabile electric, etc.
  • Acoperișul panoramic cu o lungime record de 1.33 metri nu are vreo secțiune glisantă sau vreo perdea interioară, căci sticla nu permite pătrunderea razelor ultraviolete și îşi poate schimba gradul de transparență.
  •          Probabil deocamdată, noul Espace va fi oferit cu un grup motopropulsor full hybrid E-Tech (cu o arhitectură serie/paralel). Acesta cuprinde un benzinar turbo cu trei cilindri şi volum de 1.2 litri (130 CP/205 Nm), care este asistat de două motoare electrice:Unitatea principală (70 CP/205 Nm) alimentată de o mică baterie litiu-ion de 2 kWh (400 V) pentru condus pur electric;
  • Generatorul secundar de pornire de înaltă tensiune (25 CP/50 Nm) pentru pornirea motorului pe benzină și schimbarea vitezelor;
  • Cu sistemul său de pornire și regenerare complet electric, care se activează automat imediat ce vehiculul încetinește sau în caz de frânare, funcționarea acestui ansamblu E-Tech are loc în modul electric 80% din timp în mediul urban, reducând astfel consumul de combustibil cu până la 40%.
  • Cutia de viteze multimodală automată a noului Espace este derivată din Formula 1 și combină două trepte pentru motorul electric și patru pentru cel cu ardere internă. Cele 15 moduri posibile de a combina cele două trepte maximizează reducerea CO2, plăcerea condusului și consumul.
  • Tracţiunea este doar pe puntea din faţă. Pe aceste roţi ajung maximum 200 CP, cât oferă sistemul în total.
  • Mereu maşina va porni electric. Autonomia combinată cu un singur plin se ridică la 1.100 de km.
  • Spre deosebire de Austral, Espace nu are o suspensie spate semi-dependentă, ci una multi-link! Garda la sol declarată este de 180 mm.Opţional este sistemul 4CONTROL, care poate întoarce roţile posterioare până la un unghi de 5.0 grade (pe fostul Espace până la 3.5 grade). La viteze de până la 50 km/h întorc în direcția opusă celor din faţă (raza de întoarcere este de 10.4 metri, spre deosebire de cei 11.6 metri ai maşinii fără 4CONTROL). La viteze de peste 50 km/h întorc în aceeaşi direcţie cu cele din faţă, însă doar cu maximum un grad.
  •  Noul Espace va fi oferit în versiunile-echipări Techno, Iconic şi Esprit Alpine (maşina gri din imagini) care arată cel mai sportiv împreună cu cele mai mari jante de 20 inchi. Ce alte dotări propune şi din ce este formată suita de sisteme de asistenţă, vezi în detalii mai jos.
  • Dacă toate generațiile anterioare Espace au fost produse în Franța, noutatea va fi asamblată în Palencia, Spania, alături de Austral. Startul vânzărilor va avea loc până la sosirea sezonului estival.
Support Ukraine