Dublă premieră Nissan! În America de Nord avut loc premiera noii generații Nissan Armada, a treia la număr. Iar în Abu Dhabi s-a prezentat a șaptea generație Nissan Patrol. Precum anterior, mașinile sunt unul și același model, însă sunt comercializate sub denumiri diferite în funcție de regiune.
Exterior
SUV-ul este de fapt o reinterpretare a noului INFINITI QX80.
Noul model Nissan diferă de cel al INFINITI prin alte panouri de caroserie, blocuri optice (farurile sunt full LED adaptive) și chiar forma geamurilor laterale cu sticlă laminată. În loc de mânerele retractabile ale ușilor sunt instalate unele tradiționale cu prindere naturală.
Lungimea a crescut doar cu 18 mm (până la 5324 mm), dar în lățime a adăugat 86 mm (acum 2116 mm). Ampatamentul de 3076 mm nu s-a schimbat. Mărimea jantelor variază între 18 și 22 inchi.
Sunt valabile aproape 10 culori pentru caroserie și câteva combinații dublu ton cu un acoperiș negru. Nou mai este un Puddle Lamp, un proiector care afișează lângă portierele frontale un motiv Nissan special.
Interior
Într-un mod evident, interiorul mașinilor marca Nissan este mai ”simplist” decât atmosfera luxoasă dedicată pentru QX80, însă oricum rămâne unul premium. Are alte materiale de finisare, nu există un număr de opțiuni, sistemul audio Klipsch poate avea doar 12 difuzoare (în QX80 are 14 sau 24), iar în locul unui panou tactil pe consola centrală există butoane fizice și un controller rotativ pentru a comuta modurile off-road (șase).
Dimensiunea ecranelor de bază este de 12.3 inchi. Monitoare mai mari de 14.3 inchi ca la QX80, dar și un head-up display, sunt în lista de opțiuni (dar sunt standard pe Patrol). Sistemul multimedia NissanConnect 2.0 este cu Google încorporat.
Patrol și Armada păstrează trei rânduri de scaune, dar cu șapte sau opt locuri: al treilea rând este proiectat pentru trei pasageri și acesta a devenit mai spațios. Al doilea rând poate fi o banchetă cu trei locuri și cu un spătar cu trei secțiuni (rabatabil 40:20:40) sau două scaune individuale.În funcție de echipare, scaunele pot fi multifuncționale, multi reglabile și pot dispune de masaj.
Volumul portbagajului după cel de-al treilea rând a crescut cu aproape un sfert – până la 578 litri. Volumul maxim, cu scaunele rabatate din rândul doi și trei, a crescut de la 2701 la 2750 litri. Datorită sistemului inovativ EZ flex, pe rândul trei se poate ajunge în ciuda unui scaun pentru copil montat pe al doilea.
Standard este un acoperiș panoramic și iluminare ambientală în 64 de culori. Opțional este divertismentul pasagerilor din spate prin două tablete de 12.8 inchi și suport de conexiune prin Miracast, HDMI sau USB.
Se mai oferă tehnologia Biometric Cooling. Atunci când este activată, un senzor infraroșu încorporat detectează temperatura corpului pasagerilor din primele două rânduri și ajustează automat setările fluxului de aer pentru a oferi o experiență de răcire intuitivă.
Șasiu
Noul cadru al mașinii aduce o creștere cu 57% a rigidității longitudinale și cu 25% a celei torsionale. Șasiul cu suspensie independentă în față și în spate nu s-a schimbat, dar ecartamentul a fost nițel mărit.
În locul arcurilor de bază este acum posibil de comandat suspensie pneumatică reglabilă cu amortizoare adaptive (standard pe Patrol), ca la QX80. Garda la sol standard a crescut de la 231 la 244 mm.
În sfârșit locul direcției hidraulice a fost luat de una asistată electric, cu un mecanism în sine mai scurt. Iar mecanismele de frânare sunt controlate de pedală printr-un sistem de cabluri (Brake-by-wire).
Aceste inovații din urmă au permis echiparea SUV-urilor cu o suită modernă de asistenți electronici. Standard vine sistemul ProPILOT Assist (cruise control adaptiv) cu o serie de funcții aferente. În echipările mai scumpe se oferă ProPILOT Assist 1.1 (cu menținerea benzii) și ProPILOT Assist 2.1 (în condusul pe autostrăzi pot fi luate mâinile de pe volan).
Siguranța generală este, de asemenea, de șapte airbaguri și, pentru prima dată, airbaguri pentru genunchi special concepute pentru a spori siguranța șoferului.
Sub capotă
După QX80, noile Patrol și Armada spun adio V8-ului vechi de 5.6 litri (406 CP/560 Nm).
Sub capotă se află un nou V6 twin-turbo de 3.5 litri, cu injecție directă, care dezvoltă 425 CP și 700 Nm (pe noul QX80 chiar 456 CP).
Mai târziu, Patrol va fi echipat alternativ cu un V6 natural aspirat de 3.8 litri (316 CP/386 Nm).
Cutia de viteze cu șapte trepte este înlocuită cu una automată cu nouă trepte, cu un diapazon de putere extinsă cu 40% (raportul dintre cea mai mică treaptă și cea mai mare) și padele în spatele volanului.
Patrol este valabil doar cu AWD permanent și în premieră pentru Nissan – un 4WD transfer mode interlock system.
Armada însă poate avea tracțiune spate sau AWD cu ambreiaj pentru conectarea punții frontale și un demultiplicator.
Capacitatea de tractare se poate ridica până la 3.9 tone în funcție de sistemul de tracțiune integrală.
Suplimentar, pentru modelul Armada, a fost pregătită în premieră o echipare Pro-4X ce îi mărește capacitățile în off-road.
Include printre altele o bară de protecție frontală diferită, cu unghi de atac mărit (de la 17.3 la 33 de grade), protecție metalică inferioară suplimentară, diferențial spate blocabil controlat electronic, opt moduri de rulare și anvelope off-road (275/60R20).
Vine standard cu AWD și suspensia pneumatică adaptivă.
Apropo, Patrol poate avea și un compresor de aer în portbagaj.
Vânzările SUV-urilor de nouă generație vor începe în noiembrie. Principalele piețe, precum anterior, sunt considerate a fi America de Nord, Orientul Mijlociu și Australia. Prețul de start pentru Patrol – 65.000 USD.