Deja în decembrie, însă, podul propriu-zis fusese finalizat, însă rămăseseră nefinalizate drumurile de acces adiacente şi câteva lucrări cosmetice finale. Acum, toate aceste drumuri au fost finalizate, iar podul a fost inaugurat oficial, fiind una din lucrările cele mai complexe realizate la poduri în ultimul an din Moldova. Şi explicăm mai jos de ce.
Construit în 1979, acestea avea 44 ani de exploatare când a intrat în reconstrucţie, şi necesita înlocuirea unui număr mare de grinzi, de 33 metri lungime. Cei de la ASD spun că asemenea grinzi era indisponibile în Moldova, însă grinzi de exact tipul, dimensiunile şi rigiditatea necesară stăteau neutilizate pe o bucată de pod nefinalizată deasupra străzii Milescu Spătaru din Chişinău, în ceea ce cândva trebuia să fie continuarea străzii Bucovina.
Acel pod nu era inclus nici măcar într-un viitor plan actual de infrastructură, întrucât trebuia să ducă spre o zonă rezidenţială care n-a fost construită vreodată şi care trebuia să servească uzinei de calculatoare de alături, care fusese construită la sfârşitul anilor 80. Acea uzină trebuia să fie cea mai mare din Europa şi se presupunea că va avea o zonă rezidenţială alături, pentru o parte din angajaţii săi. Ei bine, uzina a fost închisă, apoi transformată într-un mall, apoi demolată, iar pe locul ei a fost construit un alt mall actual, iar zona rezidenţială n-a mai fost construită vreodată. Prin urmare, podul nefolosit, care avea doar structura câtorva deschideri construită, a putut servi drept donator de grinzi de 33 metri.
A urmat o demontare a grinzilor necesare şi transportare a lor într-o operaţiune de transport agabaritic spre podul de pe traseul M5, aflat la circa 7 km depărtare. Acele grinzi au servit drept structură ranforsată a podului reconstruit despre care vorbim azi.
Acum podul are o structură ranforsată ş sigură, care ar trebui să reziste minim următorii 40 de ani fără reparaţii majore. Au fost fortificate şi zonele de la baza podului cu sferturi de con cu plăci de beton, pentru a evita eroziunile care determinau de obicei o degradare accelerată la multe din podurile construite în perioada sovietică în Moldova.
Pe lângă faptul că este probabil cea mai complexă lucrare de poduri din ultimul an în Moldova, datorită logisticii de demontări, transportări şi montări de grinzi, este şi un exemplu în care toată lucrarea a fost făcută fără întârzieri, ba chiar deschiderea circulaţiei a avut loc cu 4 luni înainte de termen.
ştiri asemănătoare