E al doilea cel mai mare pod suspendat de acest tip din Europa, prin urmare, astăzi s-a scris istorie.
Cu o lungime de 1.974 metri şi o lăţime de 31 de metri, noul pod asigură traversarea facilă a Dunării, eliminând necesitatea traversării cu bacul, folosită până acum. Va fi cale importantă de legătură a acestor judeţe din România, iar pentru cei din Republica Moldova va fi un traseu preferabil pentru cei ce se îndreaptă spre litoral sau zonele Dobrogei.
Primii 5 ani traversarea podului va fi gratuită, după care va fi percepută o taxă. Iniţial circulaţia va fi limitată pe timpul nopţii, până vor fi demontate macaralele care au servit construcţiei podului, după care circulaţia se va realiza 24 ore din 24.
Astăzi după amiază, la scurt timp după finalizarea solemnităţilor, podul a fost deschis circulaţiei automobilelor. Primii şoferi din România şi-au şi filmat traversările şi impresiile şi le-au şi publicat în mediul online.
Vezi mai jos cum arăta podul azi, odată deschis circulaţiei, dar şi cum arată o primă traversare pe el.
ştiri asemănătoare