Expresia planuri napoleoniene semnifică construirea unor planuri grandioase care nu se vor realiza ori nu s-au realizat niciodată.
Cel puţin aşa sunt văzute cele enunţate mai jos, dar, oricum, primarul capitalei Ion Ceban este convins că va reuşi să schimbe mai multe lucruri în timpul mandatului rămas, iar astăzi în cadrul unei conferinţe de presă a enunţat o listă lungă de intervenții în infrastructura şi traficul oraşului.
Pariul principal este pus din nou pe fluidizarea traficului, însă mai mult se doreşte ca utilizatorii carosabilelor să-şi folosească cât mai puţin automobilele personale.
Astfel spus, Primăria Chișinău pregătește:
- O metodologie a parcărilor în zona Centru.
- Construcția parcărilor de captură (la una deja se lucrează).
- Va fi revăzut şi realizat proiectul UTM cu parcarea multi etajată automatizată (vor fi realizate similare şi alte locaţii).
- În preajma tuturor obiectivelor noi vor fi create locuri de parcare.
- Vor fi create în continuare benzi dedicate pentru transportul public.
- Vor fi reabilitate mai multe străzi şi trotuare pentru confortul tuturor.
Se lucrează și s-a discutat (careva decizii depind de MAI) la aspectele ce țin de:
- Semaforizarea intersecțiilor nedirijate.
- Semaforizarea intersecțiilor giratorii principale și a celor de complexitate deosebită.
- Reglementarea și sistematizarea trecerilor pietonale prin semaforizare.
- Reglementarea și sistematizarea spațiilor de parcare întru evitarea parcării pe partea carosabilă pe arterele principale.
- Modernizarea intersecțiilor semaforizate.
- Dezvoltarea unui sistem de semaforizare coordonat.
- Reproiectarea configurație intersecțiilor cu carențe.
- Reorganizarea fluxurilor de trafic prin revizuirea și reglementarea sensurilor de deplasare pe unele străzi din oraș conform fluxurilor prioritare.
- Propuneri de amendamente întru extinderea semnificației marcajului 1.28 al RCR (linii diagonale încrucișate cuprinse într-un contur) pentru a nu admite formarea blocajelor de grilă pe rețea (neadmiterea blocării zonei intersecției).
- Examinarea posibilității implementării benzilor reversibile (au particularități și condiții foarte specifice de implementare – necesită o evaluare foarte atentă; în caz contrar, nu vor fi eficiente, plus de a fi considerate liniile de contact ale transportului public; la necesitate se poate detalia).
- Evaluarea implementării intersecțiilor denivelate pe arterele principale.
- Implementarea centrului unic de control al traficului pentru o monitorizare în timp real și reacționare în funcție de situația prevalentă a condițiilor rutiere!
- Implementarea stațiilor meteo automate întru reacționarea în timp util în zonele problematice și pentru combaterea poleiului.
- Indicatoare de mesaje variabile pe arterele principale cu viteza recomandată în funcție de răspunsul centrului unic de control al traficului.
„Scopul tuturor capitalelor dezvoltate este de a încuraja folosirea transportului public pentru deplasare. Noi spunem că nu sunt locuri de parcare, dar tot centrul și întreg orașul este o parcare imensă. Vom lucra în continuare și la acest aspect ce ține de obligațiunile municipalității.
Referitor la Centura Chișinău, care este necesară, am declarat că suntem gata să intervenim cum putem, doar că municipalitatea nu dispune de toate competențele legale pentru a realiza acest obiectiv.”
S-a solicitat de la poliţie:
- Amenzi pentru parcări ilegale acolo unde sunt semnele „parcare interzisă” instalate de Primărie.
- Amenzi pentru acei șoferi care parchează în trei rânduri din varii motive și care blochează benzile de circulație.
- Benzi reversibile create la necesitate (propunere făcută de Primărie).
- Cadru legal modificat care ar veni să reglementeze cazurile de accidente în capitală.
- Prezența polițiștilor în intersecții în orele de vârf.