Noul pod cu 4 benzi de la Ungheni, între România şi Moldova, a fost avizat de CNAIR, iar construcţia lui va începe în curând

Acum 1 an, 9 luni - 16 Ianuarie 2023, Piata Auto
Noul pod cu 4 benzi de la Ungheni, între România şi Moldova, a fost avizat de CNAIR, iar construcţia lui va începe în curând
Noul pod peste Prut de la Ungheni, continuare a Autostrăzii Unirii, a fost avizat de Compania Naţională de Drumuri din România, a anunţat secretatul de stat al Ministerului Transportului din România, Ionel Scrioşteanu.

Acesta va fi primul pod cu 4 benzi între Moldova şi România, iar odată cu avizarea, au făcute publice mai multe informaţii din proiect, iar construcţia lui ar trebui să înceapă în curând.

Podul propriu-zis va avea o lungime de 261,20 metri, iar lăţimea va fi de 13 metri în etapa 1 plus încă 11,25 metri în etapa 2, de unde putem concluziona că la etapa iniţială pe el se va circula în regim de două benzi, nu patru. Odată cu construcţia podului va mai fi construit şi 1 km de traseu, dar şi un punct de control de frontieră, dotat cu parcări pentru autoturisme şi camioane.

Costul proiectului e estimat la 40 milioane de euro, iar construcţia va fi dirijată de CNAIR. Licitaţia pentru acest pod ar urma să fie anunţată în luna martie 2023, iar finalizarea lucrărilor şi inaugurarea ar trebui să aibă loc către anii 2025-2026. Problema e că segmentul de autostradă A8, pe care acesta ar trebui să-l prelungească, între Iaşi şi Târgu Neamţ, întârzie, aşa că podul ar putea fi gata înaintea autostrăzii.

Totuşi, pentru traficul rutier între Moldova şi România acest pod ar oricum esenţial, întrucât în prezent la Ungheni nu există decât un pod feroviar, lipsind unul rutier, cetăţenii de pe cele două maluri ale Prutului fiind nevoiţi să ocolească pe la Sculeni.

Support Ukraine