Modelele vor dispune de un design revizuit dar și un substrat tehnic absolut nou, potrivit informațiilor distribuite de Marc Suss, directorul departamentului de modele accesibile Global Acces în cadrul Renault-Nissan.
Potrivit noilor informații, vitoarele generații Dacia Logan și Dacia Sandero vor avea la bază platforma CMF-B, comună cu Renault Clio de generație nouă. Platforma va fi utilizată de producătorul din Mioveni pentru a reduce costurile de dezvoltare și a menține modelele în segmentul ultra-accesibil, dar și pentru a adapta viitoarele generații la normele înăsprite de siguranță și ecologie, introduse în Europa.
Astfel, noile Dacia Logan și Sandero vor avea incluse sisteme precum cel de frânare automată (AEB), dar și asistenți pentru șoferi, precum senzori de parcare spate și cameră de marșarier. Pe lângă acestea, noile Logan și Sandero s-ar putea alege și cu o versiune cu propulsie hibridă, astfel încât Dacia a înregistrat în 2018 emisii medii de CO2 cuprinse între 125 și 130 grame per kilometru pentru întreaga gamă de modele, atunci când către anul 2021 limita medie de emisii pentru întreaga gamă de modele a unui producător auto nu va trebui să depășească 95 grame per kilometru. Partea bună este că platforma CMF-B prevede dezvoltarea unor sisteme de propulsie hibridă.
Presa occidentală relatează, că viitoarele hibride Dacia ar putea prelua tehnologia hibridă Renault E-Tech, care va debuta pe noua generație Renault Clio anul viitor. Tehnologia combină benzinarul aspirat natural de 1.6 litri cu două motoare electrice.
Totodată, apariția unui model Dacia cu propulsie 100% electrică în următorii ani este exclusă, astfel încât dezvoltarea unui asemenea model chiar și pe baza tehnologiilor existente ar duce la un preț exorbitant raportat la politica de preț a producătorului din Mioveni. Potrivit calculelor experților din cardul Grupului Renault, un electromobil Dacia ar avea un preț de cel puțin 27 mii euro.