Conform planului de activitate adoptat pentru viitor, ce prevede reducerea drastică a costurilor, acest pas va însemna retragerea de pe piața europeană a brandului odată ce modelele aflate la moment în gamă vor fi depășite moral.
De acum încolo, un nou slogan va defini politicile adoptate de compania niponă. Acesta se numește "Small, but beautiful" și sub umbrela acestuia se prevede reducerea costurilor cu 20% în următorii doi ani. Mai mult, producătorul dorește să optimizeze cheltuielile și prin integrarea tehnologiilor partenerilor Renault și Nissan în cadrul produselor proprii, până la un oarecare nivel de unificare a pieselor. Eforturile vor fi concentrate pe piața din Asia, scopul principal fiind creșterea venitului prin reducerea prezenței în zonele neprofitabile.
Un tratament preferențial din partea Mitsubishi vor primi Asia de Sud-Est, Australia, Africa, Orientul Mijlociu și America de Sud, aici noile modele vor primi undă verde spre realizare. Europa în schimb nu va vedea noi generații ale L200, Outlander, Mirage sau alte modele create ulterior.
Un lucru e sigur! Pentru moment nu este clar mașinile cărui producător ar putea suplini vidul produs de plecarea Mitsubishi. Dar oare se va reorienta piața locală către alți constructori locali, coreeni, japonezi sau chiar chinezi? Rămâne de văzut!