Primii şi-au menţinut poziţia de lider mondial în volumul de vânzări de autoturisme şi vehicule utilitare uşoare, cu o cifră de vânzări în decursul celor 12 luni până la 31 decembrie 2018 de 10.756.875 de unități!
Vânzările de mașini pentru anul 2018 a Alianţei au crescut cu 1.4% față de anul precedent (10.608 milioane), pe fondul cererii continue de vehicule, inclusiv de Renault Clio, Captur și Sandero, de Nissan X-Trail/Rogue și Sentra/Sylphy și de Mitsubishi Eclipse Cross și XPANDER.
Vânzările mai multor vehicule care utilizează arhitectura Common Module Family (CMF), un pilon cheie al planului pe termen mediu al Alliance 2022, au sporit ritmul şi în 2018. Aceastea au inclus şi vânzările inaugurale ale lui Renault Kwid pe mai multe piețe internaționale, împreună cu creșterea producției modelului Nissan Frontier, care împarte arhitectura cu modelele Renault și Mercedes-Benz.
Membrii Alianței au văzut o cerere deosebit de puternică pentru vehiculele utilitare ușoare (+13.5%), cu vânzări îmbunătățite solid ale Renault Kangoo, Master și Trafic, Nissan Navara și Terra și Mitsubishi Triton. O parte esențială a strategiei Alianței este de a maximiza sinergiile prin dezvoltarea și producția încrucișată de vehicule, pentru a spori vânzările și prezența pe piață a vehiculelor LCV ale companiilor membre în întreaga lume.
În 2018, Alianța și-a menținut şi angajamentul față de vehiculele cu emisii zero. Poziţia sa de lider în segment, cu vânzări cumulate de 724.905 de vehicule electrice din 2010 (până la 34%), a fost determinată de cererea ridicată pentru Renault ZOE şi Nissan LEAF, printre alte modele electrice.
Din companiile membre ale Alianţei, vânzările Groupe Renault au crescut în 2018 cu 3.2%, până la 3.884.295 de unități. Nissan Motor Co. Ltd. a vândut 5.653.683 de maşini la nivel mondial, în scădere cu 2.8% în 2018. Mitsubishi Motors Corporation a vândut 1.218.897 unități la nivel mondial, un rezultat care este cu 18.3% mai bun decât în anul precedent. Top 3 ţări în care vânzările produselor Alianţei au fost cele mai mari cuprinde China, Statele Unite ale Americii şi Franţa.
Ca parte a planului pe termen mediu Alliance 2022, Renault-Nissan-Mitsubishi continuă să prognozeze că sinergiile anuale vor depăși 10 miliarde de euro până la sfârșitul anului 2022. Companiile membre vor crește, de asemenea, în comun, având drept scop producţia a 9.000.000 de vehicule bazate pe patru platforme comune.
Planul va extinde, de asemenea, utilizarea de unităţi de propulsie comune pe 75% din maşinile vândute. În plus, până în 2022 vor fi lansate 12 noi vehicule electrice, iar alte 40 de vehicule vor fi introduse cu diferite niveluri de autonomie pentru conducere semi-automată.
Performanța celorlalţi doi concurenţi este foarte aproape: Volkswagen Group a vândut vehicule într-un număr record de 10.834.000 de unităţi (+0.9%), iar Toyota Motor Corporation 10.594.000 de vehicule (+2.0%). Cu toate acestea, în statisticile prezentate de Volkswagen Groupe există şi vânzările de camioane de greutate medie şi grele de marcă Scania, MAN şi VW (ramură latino-americană), iar TMC include la fel producţia de camioane a mărcii Hino pe care o deţine.
Acum, dacă este de luat în considerare doar autoturismele şi vehiculele utilitare uşoare, atunci Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi depășește Volkswagen Group cu 160.000 de unităţi, iar TMC cu 370.000.
Exact aceeași situație a existat anul precedent, motiv pentru care s-au creat unele confuzii: Volkswagen Group a fost lider cu acele camioane grele luate în considerare, iar Alianţa la fel lider – însă fără astfel de maşini.
Fostul lider pe termen lung, General Motors, nu a publicat încă un raport. Amintim că, concernul american şi-a vândut divizia sa europeană Opel/Vauxhall, şi-a încetat activitatea în India și Africa de Sud, închide uzine din SUA şi Coreea de Sud, iar în baza unor ultime informaţii în genere amenință să se retragă de pe piața din America de Sud.