Cu toții cunoaștem că proiectarea și construcția unui model de vehicul este un procedeu complicat și complex, care printre altele presupune o gamă întreagă de teste realizate atât în laborator cât și pe drumurile publice. Însă chiar și după absolvirea acestor teste, nimeni nu garantează că pe parcurs s-ar putea ivi unele defecțiuni după lansarea modelului pe piață.
Tocmai din acest motiv și există procedura de recall, sau rechemări a modelelor în service, prin care producătorii auto înștiințează clienții despre defecțiunile depistate și le remediază în cel mai scurt timp.
Rapid Exchange of Information System este sistemul rapid de alertă al Uniunii Europe, destinat produselor de consum nesigure și protecției consumatorilor. Acesta analizează majoritatea produselor care se vând în Europa, printre care se numără și mașinile.
Recent apărut și un top, care clasează brandurile auto în dependență de numărul total al recall-urilor pe parcursul anului 2018. Astfel, la coada clasamentului se regăsesc producătorii cu o gamă de modele restrânsă, iar la polul opus, logic, îi avem pe cei ce se laudă cu o gamă largă de modele, precum BMW sau Mercedes.
Cele mai puține rechemări în service le-au avut nemții de la Porsche, Skoda, Aston Martin și Ferrari, toți cu câte 3 recall-uri la activ. În Top 10 se mai regăsește BMW cu 8 recall-uri care au afectat 10 modele, Renault cu 9 rechemari în service, Ford cu 13, Mitsubishi cu 14, Toyota cu același număr de recall-uri, Citroen cu 17 și Opel cu 20.
În fruntea clasamentului treaba stă puțin mai interesant. Pe ultima treaptă a podiumului îi regăsim pe francezii de la Peugeot care în 2018 au inițiat 23 de rechemări în service. Acestea au afectat 12 modele, printre care 2008, 208, 3008, 5008 si 508. Inginerii au descoperit de cele mai multe ori probleme la unitățile de propulsie, fie că ne referim la defecțiuni de tip software sau la scurgeri de ulei.
Locul secund este ocupat de Volkswagen cu 25 de recall-uri. Au fost afectate 18 modele, printre care Golf, Passat, Polo, Sharan, Scirocco, Tiguan, Amarok, Arteon sau T-Roc. De vina au fost alternatoarele, diferite furtune, sistemul de franare sau tetierele scaunelor.
Coroana le revine nemților de la Mercedes-Benz care au avut în 2018 nu mai puțin de 36 de rechemări în service care au afectat 17 modele. De la A-Class, B-Class și E-Class la AMG GT, GLA sau GLC, fabricate în perioada ianuarie-martie 2018. Inginerii Mercedes au descoperit probleme la airbag-uri, iar la CLE și GLS asamblate între aprilie și iunie 2018 au avut defecțiuni la etrierele de pe puntea spate.