Lucrările la centura oraşului Vulcăneşti din Moldova evoluează cu un ritm record, cu peste 180 muncitori şi peste 80 de utilaje

Acum 1 lună, 1 săptămână - 25 Iulie 2024, Piata Auto
Lucrările la centura oraşului Vulcăneşti din Moldova evoluează cu un ritm record, cu peste 180 muncitori şi peste 80 de utilaje
În ultimii ani, ştiri despre asemenea ritmuri de lucrări veneau mai des din România, în special de la autostrada A7, care e construită cu un ritm exemplar, cu câte aproximativ 250 de muncitori şi circa 100 utilaje la fiecare lot de 20-30 km.

Dar iată că se întâmplă şi în Moldova un asemenea ritm record, unde acum la construcţia centurii oraşului Vulcăneşti, parte a traseului M3 ce conectează Chişinăului cu Giurgiuleşti şi apoi Galaţi, lucrează 181 muncitori şi 81 utilaje. Şi mai impresionant e că acest număr de muncitor şi utilaje e antrenat pentru un drum ce are doar 8,58 km lungime!

Cei de la Administraţia de Stat a Drumurilor din Moldova îşi menţin practica din ultimii doi ani de vizita cam o dată pe lună cele mai importante şantiere de reabilitare sau construcţie a drumurilor, menţinând astfel mâna pe pulsul lucrărilor în timp real şi evitând apariţia întârzierilor care erau mult prea răspândite mai mulţi ani în urmă.

Ieri cei de la ASD au raportat că au fost încântaţi să descopere aceste numere de utilaje şi muncitori antrenate, dar şi faptul că în ultima lună lucrările au avansat enorm, în ciuda temperaturilor caniculare.

Doar săptămâna trecută au fost aplicate 4.600 tone de strat de bază de beton asfaltic pe circa 2,5 km de drum. Al doilea strat e aplicat pe o altă porţiune de drum.

De asemenea, au progresat foarte mult lucrările la construcţia podului de la kilometrul 2+965, unde coloanele sunt deja gata pentru montarea grinzilor. Pe şantier au fost livrate grinzi de 12 metri lungime pentru deschiderile din margini şi urmează şi livrarea grinzilor de 18 metri pentru deschiderea centrală. Ulterior, va fi adusă o macara specializată, care va ridica şi amplasa aceste grinzi, formând astfel structura de bază a podului.

Doar procesul de betonare la pasajul de la kilometrului 4+690 au fost amânate din cauza temperaturilor prea înalte, care ar determina uscarea nepermis de rapidă a betonului, însă pauza de acolo a fost compensată cu alte lucrări, iar betonarea va fi făcută imediat ce temperaturile se vor domoli.

Iar luna august va însemna nu doar definitivarea structuri podului ci şi asfaltarea masivă de noi porţiuni. Prin urmare, se poate şi în Moldova lucra exemplar, la scară mare.

Antreprenorul care execută lucrările în acest caz e compania ucraineană Avtomagistral Pivden, care a realizat mai multe alte lucrări anterioară în Moldova. Iar ritmul de lucru de aici contrastează puternic cu felul în care lucrează o altă companie ucraineană la podul de la Mihai Viteazul din Chişinău.

Support Ukraine