An de an, deja al 6-lea an la rând, evenimentul e organizat şi în Moldova, iar efectele lui se fac tot mai vizibile de la o ediţie la alta. Dacă la început erau doar câteva motociclete, acum acestea abia încap în curtea Muzeului Naţional de Istorie, iar în fiecare an sunt o mulţime de oameni noi şi motociclete noi.
La nivel internaţional, DGR a fost conceptul cu doar câţiva ani mai devreme să apară şi în Chişinău, iar esenţa era pe cât se simplă, pe atât de sofisticată abordare. Pe de o parte, e doar o simplă întâlnire între pasionaţii de motociclete stilate, în care oamenii se adună pentru o cauză nobilă, vin să se simtă bine între alţi pasionaţi ca ei şi să-i inspire şi pe alţii. Dar, pe de altă parte, în filosofia DGR să fii un motociclist gentilom şi distins nu înseamnă doar să ai un vehicul pe două roţi de orice fel şi s-o faci pe renegatul. Înseamnă să ai pasiune pentru frumos, să ai bun simţ şi să ai bune maniere. Şi odată ce ai aceste ingrediente, motocicleta ta ajunge să le reprezinte, echipamentul tău ajunge să le reprezinte.
Evoluţia acestui eveniment a avut loc sub ochii noştri, îndeaproape, întrucât am fost prezenţi an de an, pe parcursul ultimilor 4-5 ani la DGR Chişinău. Dan Untură, unul din principalii promotori şi organizatori, ne este partener de echipă în mai multe expediţii, dar vedem pasiunea şi străduinţa şi ale lui Alexandru Argint sau Vadim Dolinski, care mişcă lucrurile an de an şi fac ca acest eveniment să aibă loc şi să crească în calitate. Dar cel mai mult, am văzut cum au evoluat motocicletele şi oamenii în aceste ediţii.
Sunt mai multe, mai variate şi mai interesante. Sunt cafe racer-e, dar şi alte variaţii şi stilul. Au apărut mai multe motociclete custom, iar fantezia oamenilor care vin aici a evoluat mult şi inspirat. Pasiunea s-a maturizat, dar în acelaşi timp, ea s-a răspândit acum către mai mulţi oameni. Unii din ei reuşesc să demonstreze că şi motociclete mai accesibile pot fi la fel de sofisticate în stil. Şi asta pentru că unele motociclete care fascinează nu costă neapărat mai mult decât un preţ normal şi pământesc. Pur şi simplu sunt alese, configurate sau customizate cu mult bun gust.
Ieri, spre exemplu, evenimentul a avut pentru prima dată un participant de doar 18 ani. Un tânăr care abia şi-a luat permisul, dar care a vrut să vină aici, din pură pasiune. Iar asta e formidabil, întrucât înseamnă că filosofia motociclismului frumos nu e doar pentru cei bine copţi la minte, trecuţi de criza vârstei mijlocii, ci şi pentru cei mai tineri. Şi tineri au fost mulţi la DGR 2022.
Şi tot ieri, pentru prima dată, defilarea prin oraş s-a făcut fără maşini de poliţie care să escorteze coloana. S-a mers mai lent, dar mai cu plăcere de a savura condusul acestor motociclete. Iar motocicletele au fost mai prezente în ochii publicului, întrucât au fost adeseori dispersate în grupuri mici, şi au fost şi văzute mai mult staţionând la semafoare. Şi s-a circulat doar regulamentar, doar cu echipament.
Au fost motociclete venite din Anenii-Noi, din Floreşti, deci de mult mai de departe decât Chişinăul sau împrejurimile. Iar asta spune mult despre răspândirea acestei pasiuni pentru motociclismul frumos.
Văzând toate ultimele ediţii de până acum, una putem spune sigur: ieri am avut senzaţia că se migrează spre mai multă autenticitate şi pasiune adevărată, nu de faţadă, dar consistentă, venită din interior. DGR Chişinău e un eveniment ce impune un cens minim nu de opulenţă, ci de efort, pasiune şi bun simţ.
Ilustrăm acest articol cu câteva imagini un pic mai brute, captate ieri, dar vom reveni ulterior cu o galerie foto mai amplă.