Dar au fost timpuri când şi companiile de închirieri auto îşi alintau clienţii cu nişte maşini cu totul speciale, ba chiar unice. Acum aproape 40 de ani, renumitul atelier Brabus a livrat 500 de exemplare Mercedes 190E unei companii de închirieri, iar această mişcare, deşi aproape nimeni nu-şi mai aduce aminte de ea, a fost cea care i-a făcut cunoscuţi pe cei de la Brabus în toată Germania.
Brabus a fost fondat în 1977, de către regretatul Bodo Buschmanm şi Klaus Brackman, numele Brabus venind de la primele litere din numele lor de familie — Bra şi Bus. Tatăl lui Bodo era deţinător al unei companii ce opera ca dealer şi service Mercedes-Benz, iar la început Bodo părea că nu se prea astâmpără şi nu-şi ascultă tatăl ca să se iniţieze mai mult în afacerea pe care urma s-o preia. Însă ideea de a vinde pur şi simplu Mercedes-uri nu-l fascina pe tânărul Bodo, el îşi dorea maşini mai performante şi chiar conducea un Porsche. În cele din urmă, tatăl i-a interzis să mai parcheze în parcarea showroom-ului său un Porsche, zicându-i că poate veni doar cu un Mercedes, iar dacă nu-i place performanţa de stoc, să-şi modifice el maşina după bunul plac. Anume aşa a apărut Brabus, iar creaţiile au început a prinde repede priză la public, compania fiului Bodo începând a creşte promiţător, chiar dacă avea încă sediul lângă cea a tatălui său. Totuşi, tempoul de creştere nu-l mulţumea pe Bodo şi el căuta să dea marea lovitură, pentru a ieşi în liga mare.
Aşa a ajuns Bodo să le propună în anul 1983 celor de la Sixt o afacere ce pare azi neverosimilă. Să le producă câteva sute de maşini Mercedes 190E frumoase, modificate de Brabus, spre deliciul clienţilor. Bodo încerca să-i convingă că astfel Sixt se va diferenţia şi va deveni o companie şi mai îndrăgită de germani, având avantajul exemplului pe care concurentul lui Sixt, Hertz, îl făcuse ceva mai devreme, când semnase un contract cu Ford pentru a primi o partidă de Mustang-uri GT 350. Mişcarea celor de la Sixt avea să fie una şi mai sonoră, însă, pentru că maşinile aveau să fie germane, şi modificate de un atelier de tuning tot german, într-o epocă în care oamenii erau intrigaţi tot mai mult de ceea ce făceau atelierele de tuning. Într-un final, cei de la Sixt au acceptat provocarea şi i-au dat lui Bodo un contract pe care acesta nici n-avea capacităţi să-l onoreze, la cât de mică era compania lui. Un număr de 500 de exemplare Mercedes-Benz 190E roşii, cu grilă neagră în faţă, cu kit aerodinamic şi jante modificate, dar cu mici detalii de interior, urmau a fi produse de Brabus pentru Sixt! Ziarele trâmbiţau despre acest contract major, iar germanii abia aşteptau ocazia să poată lua în chirie pentru o zi un Brabus pentru a gusta dintr-o creaţie a tuning-ului german.
Contractul l-a făcut pe Bodo să-şi treacă compania într-un sediu nou, să-şi mărească echipă şi mai ales, să devină cunoscut în toată ţara. Acela a fost momentul de salt pentru Brabus, când a trecut cu adevărat în liga mare. Maşinile au fost livrate celor de la Sixt, iar despre puterea lor nu se spunea nimic, oficial având aceeaşi putere ca şi cea standard, pentru a nu fi penalizate de companiile de asigurări. Dar neoficial bântuiau multe legende că cei de la Brabus şi Sixt s-au înţeles să implanteze mici surplusuri şi la acest capitol. Oricum, sub capota celor 500 de maşini era motorul M102, care permitea multe modificări la el şi era de o construcţie genială până şi la uzină.
Astăzi nu se cunoaşte să fi supravieţuit vreun exemplar din acele maşini date cândva în chirie de către Sixt, sau poate că pur şi simplu nu e scos la lumină. Au trecut 38 de ani, şi e firesc că-n primii ani maşinile s-au bucurat de o mare popularitate la chirie, aşa că au generat bani buni pentru cei de la Sixt, dar şi au învârtit repede kilometrii pe odometre. Acest moment al istoriei, de fapt, a fost de un succes atât de mare şi pentru Sixt, încât ulterior, pe parcursul istoriei ei au mai avut colaborări similare cu tot soiul de mărci şi producători, comandând partide exclusiviste de maşini în unele ţări, cu exact acelaşi scop, de a le transforma în nişte vedete pe drumuri şi a-şi creşte imaginea.
Ah, da, compania Brabus, a lui Bodo Buschmann fiul a ajuns în final s-o întreacă de multe ori pe cea a tatălui său, iar cei doi au avut ulterior o relaţie caldă. Fiul rătăcitor şi rebel în tinereţe nu e întotdeauna semn că e un netrebnic, uneori e pur şi simplu o altă viziune, mai modernă, mai potrivită timpului. Astăzi Bodo nu mai e printre noi, iar Brabus e condusă de fiul lui Bodo, Constantin Buschmann, născut în 1984, deci exact atunci când livrările către Sixt erau în toi şi Bodo era în al 9-lea cer de fericire că a făcut mare salt în visul său!