Fiind a doua cea mai populată ţară de pe planetă (în jur de 1.4 miliarde de oameni), la scurt timp după începerea răspândirii noului tip de coronavirus, autorităţile au luat rapid măsuri drastice pentru a salva oamenii pentru că India nu se mândreşte cu cel mai performant sistem medical din lume.
Țara a fost „închisă" pe intern din 25 martie 2020, ceea ce a dus inclusiv la oprirea tuturor proceselor de fabricare şi realizare a vehiculelor. Un rezultat se vede acum: zero vânzări de maşini noi în aprilie! În schimb poate au fost salvate câteva zeci de mii de vieţi.
Potrivit Societății Producătorilor de Automobile din India (SIAM), în prezent industria auto locală a ajuns să înregistreze pierderi în valoare de 306 milioane de dolari pe zi! Printre producătorii auto locali se numără Mahindra & Mahindra, Maruti Suzuki, Hyundai, MG Motor și Toyota Kirloskar.
Dacă luna trecută nu s-a vândut niciun automobil nou, iată pentru comparaţie situaţia din aprilie 2019 – 247.541 de vehicule dedicate transportului de pasageri, 68.680 de vehicule comerciale și 1.684.650 vehicule pe două și trei roți.
Quartz India raportează că vânzările de vehicule în țară erau deja în scădere. În martie, vânzările interne ale Maruti Suzuki au scăzut cu 48% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, în timp ce vânzările Mahindra & Mahindra au scăzut cu 90%.
Restricţiile luate de autorităţi au fost extinse până pe 17 mai și va deprima în continuare o situație deja dificilă pentru producătorii de automobile. Reprezentanţi ai industriei au trimis deja o scrisoare către Ministerul Afacerilor Interne local, cerând permisiunea ca sectorul auto să se deschidă